جنگ روایت‌ها، دروغگویی و عدم راستگویی

در روزهای اخیر ابراهیم رئیسی در سخنرانی خود آمار شگفتی را از پیشرفت‌ها و دستاوردهای دولتش داد که حیرت همگان را برانگیخت، این روایت ساختگی به اندازه‌یی رسوا بود که صدای مهره‌های جناح اصلاح‌طلب را نیز در آورده است.

ابراهیم رئیسی در روزهای اخیر در اظهارات رسانه‌یی خود مدعی شد که شرایط بهبود پیدا کرده و معتقد است که همه آمارها حاکی از آن است که کشور در حال رشد است و وی آینده را روشن می‌بیند!

وی افزود از نظر من آمارهای همه نهادهای ذیربط از رشد اقتصادی، رشد تولید، رشد سرمایه‌گذاری و رشد اشتغال حکایت می‌کنند.

وی همچنین در زمینه وعده‌یی که پیشتر داده بوده که اشتغال‌زایی خواهد کرد اکنون بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی مدعی شده است که یک میلیون شغل ایجاد شده با کد ملی و کد بیمه و آدرس و…

وی همچنین در زمینه تورم نیز ادعا کرد که دولت از بانک مرکزی استقراض نکرده است، اما آمار نشان می‌دهد که میزان بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی به طور سرسام‌آوری با افزایش مواجه بوده است! به نحوی که تورم نقطه به نقطه به بالای ۵۰ درصد در کشور رسیده است.

این ادعاها اگر چه توسط باند رسانه‌یی جناح غالب حاکمیت بازتاب گسترده‌یی پیدا کرد اما هم زمان صدای اعتراضات بسیاری از جمله در میان جناح مقابل یعنی اصلاح‌طلبان را برانگیخت.

از جمله عباس عبدی از جناح مغلوب حاکمیت در مطلبی در روزنامه اعتماد با عنوان «سرخوشی راوی»، «برداشت اشتباه مسئولان از جنگ روایت‌ها را خسارت» آفرین نامیده است.

دولت به مصداق چوپان دروغگو

عبدی با اشاره به اینکه دولت و سران حکومت ایران فرض می‌کنند که اگر چنان چه در حالی که فردی گرسنه است به او بگویند سیر است، او سیر شده و گرسنگی‌اش برطرف خواهد شد!

عبدی در ادامه این روش یعنی ساخت روایت‌های جعلی حکومت ایران و دولت منصوب را زیر علامت سوال برده و می‌افزاید به همین دلیل آنان ذهنیت منفی مردم به وضعیت کشور را بیش از آنکه ناشی از واقعیت عملکرد خود بدانند، محصول روایت‌‌های ساختگی و ساخته‌ی دشمنان می‌دانند!

عبدی سپس این سوال را در مقابل دولت رئیسی قرار می‌دهد که اگر روایت را می‌‌توان جانشین واقعیت کرد (امری که حکومت مدعی آن است) پس چرا دولت رئیسی و شرکاء قادر به انجام این کار نیستند!

وی در ادامه حکومت ایران و دولت منصوب خامنه‌ای را به مصداق چوپان دروغگو خطاب می‌‌کند که از بس روایت دروغ تحویل مردم و جامعه داده است دیگر کسی حرف آنها را باور نمی‌کند! [عباس عبدی هم اقدام رئیسی را  فریبکاری می‌داند]

وی می‌افزاید طرفداران دولت و جناح خامنه‌ای طلبکارند که چرا هر گاه واقعیت را گفته‌ایم باز هم کسی باور نمی‌کند؟ و این را ناشی از این امر می‌داند که از بس پیشتر روایت‌های غیرواقعی [بخوانید دروغ] گفته‌اید، اکنون دیگر کسی اگر واقعیتی را هم بگویید دیگر باور نمی‌کند.

عبدی در زمینه اعلام این خبر از سوی رئیسی مبنی بر ایجاد یک میلیون شغل با سندآوری نیز، می‌افزاید طبق گزارش‌های رسمی منابع آماری کشور، طی یک سال گذشته از تابستان ۱۴۰۰ تا تابستان ۱۴۰۱، میزان ایجاد شغل بسیار کمتر از میزان ادعا شده توسط رئیس دولت و حداکثر شاید یک سوم آن ‌باشد! که آن نیز محصول پایان یافتن دوران کروناست و ربطی به دولت ندارد.

عبدی می‌افزاید در زمینه کشاورزی نیز بنا بر آمار مستند وضعیت سر جمع شاغلین کمتر شده است!

استقراض برابر با صفر ولی تورم نقطه به نقطه بالای ۵۰ درصد!

در زمینه رشد تورم و افزایش نقدینگی نیز عبدی حیله و دروغگویی رئیسی را این گونه برملا می‌کند که دولت می‌گوید از بانک مرکزی استقراضی نداشته است، اما بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در دوران رئیسی سرسام‌آور شده است و این بدهی ناشی از اقدامات دولت وی می‌باشد، بدون اینکه دولت مستقیم از بانک مرکزی استقراض کرده باشد و نتیجه این امر تورم نقطه به نقطه بالای ۵۰ درصد شده است.

وی سپس به دولت رئیسی هشدار می‌دهد سال ۱۴۰۲ را جدی بگیرید… شرایط در آینده و سال آتی راهگشا نبوده و به سراشیبی [بخوانید سراشیبی سقوط] ختم می‌شود.

آنچه مسلم است عبدی تنها بخشی از واقعیات اقتصادی اسفبار دولت رئیسی را که دروغ مسلم است تحت عنوان «جنگ روایت‌ها» برملا کرده است، هر چند که نیازی به این برملاسازی نبوده و مردم ایران روزمره در جریان زندگی خود واقعیات اقتصادی وخیم را تجربه می‌کنند و از این روست که چند ماه است در کف خیابان‌ها، پایان دروغگویی‌های ۴۴ ساله رئیسی ـ خامنه‌ای و شرکاء را فریاد می‌زنند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)