اخیراً برخی‌ از سایت‌های جمهوری اسلامی طی‌ انتشار گزارشی، مدعی شده بودند که طی‌ حضور محمد جواد ظریف،وزیر امور خارجه، در آمریکا برخی‌ از خارج نشینان از جمله ابراهیم نبوی و فرخ نگهدار با ارسال پیام به وی درخواست بازگشت به ایران کرده اند. این خبر مورد تکذیب نامبردگان قرار نگرفته بود تا اینکه ابراهیم نبوی در گفتگو با بخش فارسی‌ بی‌ بی‌ سی‌ اعلام کرد که از ماندن در غربت خسته شده است و قصد عزیمت به ایران را دارد.اشتیاق آقای نبوی برای رفتن به ایران مورد توجه و استقبال سایت‌های امنیتی جمهوری اسلامی قرار گرفت و در بسیاری از نشریات و خبرگزاریهای آنان بازتاب پیدا کرد.

 

مسعود امینی، شاعر و ترانه سرای ملی‌ در واکنش به تمایل نبوی برای رفتن به ایران در صفحه فیسبوک خود با لحنی طعنه آمیز اینگونه نوشت:

 

حالا که ابراهیم نبوی میخواهد به ایران برگرد د و اعلام بریدگی فر مودند …… من مسعود امینی هم بدینوسیله اعلام میکنم که میخواهم به ایران برگردم …… اما بشرط و شروطه ها …. اکه در حکومتی سکولار و تحزب گرا و سپس بدون حضور ولایت فقیه و نظام نا مبارک و ضذ ملی جمهوری اسلامی باشد.

 

اما گویا موضوع بازگشت ایرانیان خارج از کشور صرفاً به این نامبرده شدگان فوق محدود نمیشود و عدّه دیگری هم د‌ر سودای برگشت به خانه پدری هستند و هیچ ابائی از از گفتن آن‌ به صورت عمومی‌ ندارند، گویا فراموش کرده اند که تا همین چند سال پیش برای آمدن به همین غربت –که الان از آن‌ میخواهند فرار کنند- متوسل به گفتن هزاران دروغ و داستان عجیب و غریب شدند تا بتواند مسئولان ادارهٔ مهاجرت آن‌ کشورهارا قانع کنند که جانشان در ایران در خطر است و بدین وسیله کارت اقامت و پناهندگی اخذ نمیاند.

 

یکی‌ از کسانی‌ که در کمیساریای عالی‌ پناهندگان سازمان ملل در آنکارا برای اخذ پناهندگی آمریکا به دروغ مدعی شده بود که توسط جمهوری اسلامی شکنجه و زنده بگور شده است!اکنون به مانند ابراهیم نبوی در صفحه فیسبوک شخصی‌ خود از “بزرگترین آرزوی خود” که “حضور در وطن و بازگویی حقایق ملغمه‌ای به نام اپوزیسیون” میباشد سخن رانده است.همین شخص تا دیروز با ژست حق بجانب مدعی مبارزه با جمهوری اسلامی بود و همه جا هم خود را به دروغ قربانی شکنجه معرفی میکرد.اما اکنون از پاسخ به این سؤال که چگونه قربانی شکنجه میتواند با پای خود دوباره به شکنجه گاه و شکنجه گر خود برگردد عاجز و درمانده میباشد.

 

معمولاً این افراد جویای نام و فاقد انگیزه سیاسی با تصورات نادرست از غرب و آمریکا بر مبنای داستان‌های جعلی از شکنجه و تحت آزار و تعقیب بودن پای به دیار غربت میگذارند اما به لحاظ آنکه اساسا فاقد شخصیت استوار و موضع مشخص میباشند بعد از مدتی‌ اقامت در اروپا و آمریکا آن‌ تصورات و رویا‌های خام فرو می‌ریزد و به یکباره فیلشان یاد وطن می‌کند.

 

رسانه‌های امنیتی جمهوری اسلامی تلاش میکنند تا این افراد را به عنوان “ضدّ انقلاب سرخورده” در افکار عمومی‌ معرفی کنند و با این مقدمه غلط به مخاطب احتمالی اینگونه القا کنند که ضدّ انقلاب از مبارزه با جمهوری اسلامی خسته و ناامید شده است.

فضائل عزیزان  ۸ اکتبر ۲۰۱۳   واشنگتن

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com