صفحه فیس‌بوک جوانان جین‌پوش ایرانی به قصد تمسخر نتانیاهو

خبرگزاری فرانسه می نویسد در ایران اگر پوشیدن روسری و مانتوهای بلند که برجستگی ها را بپوشاند برای زنان اجباری است، ولی کم نیستند جوانانی که لباس های سبک غربی می پوشند و قواعد پوشش اسلامی را به بازی میگیرند.

  دو روز پس از مصاحبه نخست وزیر اسرائیل با بی بی سی فارسی، که در آن نتان یاهو ادعا کرد که اگر جوانان ایران آزاد بودند شلوار جین می پوشیدند و موزیک غربی گوش میکردند، امروز در شبکه مجازی فیس بوک، صفحه ای دایر شد بنام کمپین جین پوشان و با شعار “بی بی دقت کن”! مطالب کوتاه و عکس های فراوانی از جوانان دختر و پسر جین پوش ایرانی در خیابان های کشور در این صفحه منعکس شده است.
خبرگزاری فرانسه که این خبر را منتشر کرده است می نویسد در ایران اگر پوشیدن روسری و مانتوهای بلند که برجستگی ها را بپوشاند برای زنان اجباری است، ولی کم نیستند جوانانی که لباس های سبک غربی می پوشند و قواعد پوشش اسلامی را به بازی میگیرند. به روایت این خبرگزاری بجز برخی از انواع موسیقی مثل “موزیک رپ”، موسیقی غربی در ایران ممنوع نیست و جوانان به فراوانی موزیک غربی دلخواه خود را روی اینتر نت “دانلود” می کنند. جوانان همچنین، با وجود پارازیت هائی که حکومت روی امواج رادیو تلویزیونی می فرستد و کوشش هائی که برای جمع آوری آنتن های گیرنده امواج ساتلیتی بخرج می دهد، به وفور تلویزیون های خارجی رابه یاری ساتلیت تماشا می کنند.
روی صفحه جدیدالتاسیس فیس بوک – که روز گذشته “یکشنبه” به صحنه آمد – یکی از جوان ها با اشاره به اتهامات اسرائیل درباره وجود بمب اتمی در ایران، نوشته است “نتان یاهو فکر می کند بمب های ما را دیده است، ولی جین های ما را نتوانسته ببیند”! عکسی هم در این صفحه فیس بوک جلب توجه می کند که چهار دختر جوان و روسری پوش را با “ساپورت” های بدن نمای رنگارنگشان که زیر مانتوی خود پوشیده اند، نشان میدهد. زیرش نوشته شده اگر نتان یاهو بیاید اینجا و ببیند که ما چه چیزهائی می پوشیم، ممکن است کله معلق شود!
جوان دیگری به اسم سالار عکسی انداخته است از دستگاه “آی پاد” ش که آنرا روی یک شلوار جین گذاشته و مشغول شنیدن آهنگی از دختر خواننده معروف استرالیائی “میسی هی جینز” است. یک ایرانی دیگر عکس دستکاری شده ای از یک سرباز دوران هخامنشیان را با شلوار جین منتشر کرده و زیرش نوشته است” حتی اجداد ما جین می پوشیده اند.”!
رویترز نیز از واکنش های جوانان ایرانی علیه نتان یاهو گزارشی فرستاده و در آن از حوادثی که در شبکه اجتماعی “تویتر” می گذرد خبر داده است. رویترز می نویسد که عکسی از یک بوتیک فروشنده شلوارهای جین در صفحه یکی از اعضای تویتر چاپ شده و زیرش به مسخره نوشته اند این هم “مغازه ایرانی سلاح های کشتار جمعی”!
رویترز یاد آوری می کند که استفاده از تویتر در ایران ممنوع است ولی بسیاری از مردم با استفاده از نرم افزارهای معینی می توانند این ممنوعیت را دور بزنند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com