در روزهای گذشته خبری مبنی بر دستگیری بنیامین غفاری، بلاگر نان باینری در فضای مجازی منتشر شده است.  بنیامین ۲۲ ساله، اهل تهران و از اینفلوئنسرهاییست (افراد تاثیرگذار) که آشکارا کلیشه‌های جنسیتی در مورد بیان جنسیتی «زنانه» و «مردانه» را بهم می‌زند.

در یکی از ویدئوهایی که در صفحه‌اش منتشر کرده، یکی از ترانه های کوردی را به منظور حمایت از ملت کورد در خیزش انقلابی بازخوانی(دابسمش) می کند. او در استوری های اینستاگرامش به کشتار کودکان توسط جمهوری اسلامی  واکنش نشان داده و به دلیل اینکه احتمال دستگیری خود را محتمل می داند.  در ویدئویی دیگر می‌گوید :« نه قصد خودکشی دارد و نه بیماری زمینه‌ای دارد»

گفته می‌شود بنیامین قبلا نیز توسط نیروهای جمهوری اسلامی دستگیر و پس از مدتی آزاد شده است.  این سابقه دستگیری می تواند خطر مضاعفی برای او به همراه داشته باشد.

در خیزش انقلابی اخیر، جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ ایران حضور گسترده و علنی خود را در اعتراضات نشان داده و مطالباتش را طرح کرده و روشن بیان می‌کند در حکومت دموکراتیک پس از جمهوری اسلامی نه تنها حقوق این جامعه باید به رسمیت شناخته شود بلکه قوانینی در مقابله با تبعیض نسبت به این جامعه نیز وضع گردد.

به همین دلیل نیروهای امنیتی به شدت نسبت به فعالیت‌های این جامعه حساس شده و در روزهای اخیر تعداد زیادی از افراد این جامعه را بازداشت کرده‌اند. رها آجودانی فعال ترنس در ماه‌های گذشته توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده است. 

رعایت نکات امنیتی، حفاظت اطلاعات شخصی و حساس بودن به اطلاعاتی که در فضای مجازی با مشخصات خود به اشتراک می‌گذاریم بسیار مهم است. 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)