یک زندانی دیگر در زندان مرکزی کرج به اتهام سرقت مسلحانه در زندان مرکزی کرج اعدام شد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، صبح روز سه شنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۱، یک حکم اعدام به اتهام سرقت مسلحانه در زندان مرکزی کرج اجرا شد. رضا حاجی یکی از زندانیانی بود که در روز یکشنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۱، همراه با ۷ تن از متهمان مواد مخدر در زندان مرکزی کرج، جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی منتقل شده بودند.

از منتقل شدگان برای اعدام، دو نفر با اسامی رشید لوندپور و پیمان عرب در روزهای ۱۸ و ۲۰ دی ماه ۱۴۰۱، اعدام شدند. بر اساس اخبار رسیده، ۵ زندانی دیگر همچنان در سلول انفرادی در انتظار اجرای حکم اعدام قرار دارند.

از مشخصات دقیق آنان اطلاعی در دست نیست.

روز دوشنبه ۱۹ دی ماه، تعدادی از خانواده ها و بستگان زندانیان محکوم به اعدام در تهران، در مقابل ساختمان قوه قضاییه دست به تجمع اعتراضی زدند.

خانواده های زندانیان محکوم به اعدام زندان های قزلحصار و ندامتگاه مرکزی کرج، با در دست داشتن پلاکاردهایی با محتوای “اعدام نکنید” و سر دادن شعار، خواستار توقف اجرای حکم اعدام نزدیکانشان شدند.

با احتساب این اعدام ها، از ابتدای دی ماه تاکنون، طی ۲۱روز حداقل ۳۶زندانی در زندان های ایران، اعدام شدند. یکی از اتهاماتی که به موجب آن برای زندانیان حکم اعدام صادر می شود، اتهام سرقت مسلحانه است.

لازم به ذکر است دستکم ۶۲۳ اعدام در سال ۲۰۲۲ میلادی در زندان های ایران انجام شده و حکم اعدام ۲۷۳ زندانی بیشتر از سال گذشته میلادی به اجرا در آمده است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)