سه تن از بازداشت شدگان اصفهان، مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی به اعدام محکوم شدند.

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، به نقل از میزان سایت قوه قضاییه، دوشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱، سه تن از بازداشت شدگان اصفهان، سه تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در اصفهان، مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی در دادگاه انقلاب اصفهان در خصوص پرونده ای موسوم به خانه اصفهان به اعدام محکوم شدند.

صالح میرهاشمی

سه تن دیگر از بازداشت شدگان همین پرونده به حبس محکوم شدند.

سعید یعقوبی

سه تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، صالح میرهاشمی بلطاقی فرزند سید کاظم، مجید کاظمی شیخ شبانی فرزند محمدرضا و سعید یعقوبی کردسفلی فرزند کرمعلی، به اتهامات «محاربه از طریق کشیدن سلاح، تشکیل و اداره گروه‌ به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی» به اعدام و به اتهام عضویت و همکاری با مجاهدین به ۱۰ سال زندان محکوم شدند.

مجید کاظمی

امیر نصرآزادانی، فرزند محمد، فوتبالیست، به اتهام «عضویت در دسته‌جات غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور» به ۵ سال حبس، به اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال و برای «معاونت در محاربه» به ۱۶ سال حبس محکوم شد.

سهیل جهانگیری فرزند عبدالحسین، از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به ۲ سال زندان محکوم شد.

برای جابر میرهاشمی یکی دیگر از بازداشت شدگان این پرونده حکم برائت صادر شد.

به گزارش سایت های حکومتی، پس از دستگیری این بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در اصفهان، دادگاه رسیدگی به اتهامات ۶ نفر از متهمان این پرونده در ۴ جلسه طی تاریخ‌های ۷ و ۸ و ۱۰ دی ماه در دادگستری استان اصفهان برگزار شد.

در جریان اعتراضات سراسری مردم اصفهان در روز ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، در اصفهان سه تن از عمال حکومتی در خانه اصفهان کشته شدند.

بر اساس گزارشات منتشر شده، بازداشت شدگان این پرونده از جمله صالح میرهاشمی، در ایام بازداشت به شدت مورد شکنجه قرار گرفته است. شدت شکنجه های وی به حدی بوده که در زمان ملاقات به خوبی مشاهده می شد.

لازم به ذکر است که پس از تداوم تظاهرات سراسری در شهرهای ایران، که از شهریورماه تاکنون ادامه دارد، دستگاه قضاییه ایران اقدام به صدور حکم اعدام و اجرای حکم اعدام برخی بازداشت شدگان تظاهرات سراسری ایران کرده است.

هموطنان در بامداد امروز با برگزاری یک تجمع و دادن شعارهای ضد حکومتی به انتقال دو تن از این بازداشت شدگان تظاهرات سراسری برای اعدام، محمد بروغنی و محمد قبادلو در زندان گوهردشت باعتراض کردند.

پدر و مادر محمد قبادلو به سمت زندان گوهردشت حرکت کرده و در مقابل زندان حضور داشتند. مردم معترض نیز در همراهی با پدر و مادر محمد در صحنه مانده بودند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)