به گزارش کانون حقوق بشر ایران، آرمیتا عباسی از بازداشت شدگان تظاهرات سراسری در کرج، در اعتراض به بلاتکلیفی از روز ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱، در زندان فردیس کرج (کچویی) اقدام به اعتصاب غذا کرده است. در همراهی با او ۱۴ تن دیگر از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اقدام به اعتصاب غذا کرده اند.

بر اساس مطالب مندرج در پست های مادر وی، به دلیل عدم رسیدگی به وضعیت پرونده، اعتصاب غذای خود را شروع کرده است.

پست مندرج درپیج مادر آرمیتا عباسی

قرار است که پرونده آرمیتا عباسی در روز ۶ بهمن ماه ۱۴۰۱، توسط دادگاه انقلاب شعبه یک کرج رسیدگی شود. به وکیل اختیاری خانواده آرمیتا عباسی پاسخ داده نشده و دادگاه او را بعنوان وکیل این پرونده نپذیرفته است.

علاوه بر آرمیتا عباسی، ۱۴ تن دیگر از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری که در زندان فردیس کرج محبوس هستند، در پشتیبانی از وی اقدام به اعتصاب غذا کرده اند.

آرمیتا عباسی، ۲۱ ساله، متولد ۱۳۸۰، در مهرماه ۱۴۰۱، دستگیر شد. اخبار و شواهدی حاکی بر شکنجه و خشونت جنسی او پس از دستگیری و انتقال وی به بیمارستان وجود دارد.

وی هم اکنون در زندان فردیس کرج (کچویی) زندانی است.

بازداشت شدگان تظاهرات سراسری محبوس در زندان فردیس کرج (کجویی) خانم ها سمیه معصومی، فاطمه حربی، انیسه موسوی، فاطمه نظری‌نژاد، الهام مدرسی،  فاطمه مصلح‌ حیدرزاده، نیلوفر شاکری، مرضیه میرقاسمی، شهرزاد درخشان، فاطمه جمال‌پور، حمیده زراعی، نیلوفر کردونی، ژاسمین حاج‌ میرزامحمدی و مائده سهرابی می باشند. این زندانیان در همراهی با آرمیتا عباسی، و در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و عدم رسیدگی به پرونده‌های خود به اعتصاب غذا پیوسته اند.

زندان فردیس کرج (کچویی) یکی از صدها زندان مخوف در نظام ولایت فقیه است.

«پشت دیوراهای زندان زنان» عنوان گزارشی از زندان فردیس کرج ( کچویی) – بند زنان است که عده ای از زنان کشورمان روزهای سخت و دردناکی را در آن سپری می‌کنند. از این زندان جهنمی کمتر گزارشی تاکنون منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید:

پشت دیوارهای زندان زنان: گزارشی از زندان فردیس کرج (کچویی)

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)