پیام تبریک کودار به مناسبت سال نو میلادی ۲۰۲۳

 

سال ۲۰۲۳ حیاتی‌ترین‌ سال سده بیست‌ویکم برای آزادی خلق‌کُرد است

 

سال نو میلادی، سالی مملو از مبارزه برای حقیقت و آزادی خواهد بود. «جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان(کودار)» فرارسیدن سال نو میلادی را به عموم انسانیت و خلق‌های آزادیخواه و حقیقت‌جو تبریک می‌گوید. سال ۲۰۲۳ برای خلق کُرد سال سرنوشت‌ساز و اوج مبارزه برای آزادی از زیر یوغ ستم دولت‌های فاشیستی است.

هر ساله امید می‌رود با آغاز سالی نو، اوضاع جهان روبه سوی بهبودی اوضاع بحرانی و برقراری صلح، آرامش و دوستی تغییر یابد. خصوصا خاورمیانه دهه‌هاست درگیر جنگ‌های خون‌بار است و خلق‌های تحت ستم زیادی از جمله خلق کُرد در انتظار فرارسیدن لحظه بزرگ آزادی هستند. بزرگترین هدیه به خلق‌های خاورمیانه، خاصه کُردستان که از سوی نظام‌های فاشیست و اشغالگر به کانون جنگ و خونریزی مبدل گشته، اعاده حق حیات آزادانه و برابر در کنار سایر خلق‌هاست.

سال نو ۲۰۲۳ اگر به سال صلح و آرامش و دوستی خلق‌ها در چارچوب یک حیات آزاد و دمکراتیک مبدل نگردد، بی‌شک سایه جنگ‌های ویرانگر بر سر انسانیت از این خطه از جهان محو نخواهد شد. کردستان بصورت خاص و خاورمیانه بصورت عام به منطقه‌ای از جهان مبدل شده‌اند که دول و ارتش‌های کشورهای هژمونیک و اقتصاد‌ها و نیروهای تجاری امروز در آن حضور گسترده دارند. بنابراین همه مسایل و معضلات منطقه، جهانی می‌باشد و حل همه مسایل و جنگ‌ها و بحران‌ها به عزم جهانی و گام‌های بزرگ بین‌الملی نیاز دارد.

هر چهاربخش کردستان دهه‌هاست درگیر جنگ و اشغالگری و سیاست‌های آسمیلاسیون و نسل‌کشی هستند، لذا خلق کُرد انتظار دارد با فراررسیدن سال ۲۰۲۳ جنگ و نسل‌کشی پایان یابد و جهانی متفاوت و دمکراتیک را در کنار همه خلق‌ها بسر برد. بی‌شک سال نو برای خلقمان به سالی مملو از مبارزه برای برقراری حیاتی آزاد و دمکراتیک در خدمت به انسانیت با تلاش‌های بین‌المللی خواهد بود. سال نو، سال به نتیجه‌رساندن بیش از یکصد سال مبارزه خلق کُرد است.

جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان(کودار)، ضمن تبریک سال نو میلادی به انسانیت و خلق‌های آزادیخواه و دمکراسی‌طلب، سالی نو را برای خلق کُرد و خلق‌های تحت ستم آرزو می‌نماید. سال ۲۰۲۳ از حیث آزادی خلق‌کُرد و رهبر خلقمان، رهبر آپو، پایان پیمان ظالمانه لوزان، پایان حضور استثمارگری دول هژمونیک و آغاز عصر برابری و آزادی ملیت‌ها در کنار هم، حساس‌ترین سال سده بیست‌ویکم می‌باشد. در این سال لازم است همه آرزوهای خلق‌های ایران و شرق کردستان در چارچوب جنبش انقلابی «ژن، ژیان، آزادی» با توسل به مبارزات شکوهمند، برآورده گردد. سال نو بی‌شک با همت همه خلق‌ها به سال آزادی و دمکراسی مبدل خواهد شد.

جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان(کودار)

۱۰ دی ۱۴۰۱ برابر با ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)