لیلا نقد ی  – طراح صحنه و لباس – هورا بچه ها هنگام دادن جایزه اعلام کردن با تقدیر ویژه  داوران و دیپلم افتخار به خاطر بازی و به خاطر ارژینال بودن داستان و کارگردانی خوب براى فیلم پرویز ساخته ی مجید برزگر جایزه به فیلم شیلیایی تعلق میگیرد.

سینمای ما- حـــامد مظفـــری: تازه ترین فیلم سینمایی مجید برزگر کارگردان جوان و خوش ذوق سینمای ایران که «پرویز» نام دارد در اولین گام در جشنواره سن سباستین به اکران درخواهد آمد. برزگر که پیش از این هم اثری تحسین شده به نام «فصل بارانهای موسمی» را کارگردانی کرده بود با اعلام این خبر می گوید:«منتظر مجوز اداره نظارت و ارزشیابی هستیم و بعد از دریافت مجوز، فیلم در جشنواره سن سباستین به نمایش درخواهد آمد.»
«پرویز» که به مانند ساخته قبلی برزگر اثری آوانگارد به شمار می رود داستان مردی به نام «پرویز» را بیان می کند که تمام زندگی اش را در خانه پدری گذرانده و هیچ گاه هیچ شغلی هم نداشته است. البته این مرد اوقات خود را در بیکاری نمی گذراند و به غیر از کمک به پدرش در کارهای خانه، کارهایی که اعضای مجتمع محل سکونتش از او می خواهند را نیز انجام می دهد. زندگی این مرد تنها در سیری تکراری می گذرد تا اینکه به ناگاه پدر تصمیم به ازدواج می گیرد؛ اینجاست که پرویز باید از خانه پدری به خانه ای مستقل که پدر برای او اجاره کرده نقل مکان کند. خروج پرویز از خانه پدری سبب ساز آن می شود که اعضای مجتمع مسکونی، تصوراتی غلط راجع به او پیدا کنند و همین تصورات است که یک پارادوکس را برای پرویز رقم می زند. مجید برزگر با همکاری حامد رجبی و بردیا یادگاری فیلمنامه «پرویز» را نوشته است.

بازیگر اصلی «پرویز» یک ایرانی-آمریکایی به نام «لِوون هِفتوان» است. هفتوان فارغ از بازیگری تجربیاتی را در زمینه کارگردانی، نویسندگی و نقدنویسی هم داشته است. هِفتوان علاوه بر تسلط به زبانهای فارسی و انگلیسی به زبانهای روسی و ارمنی هم تسلط دارد و فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی از دانشگاه تهران است. وی مدرک فوق لیسانس کارگردانی خود را نیز از آکادمی هنرهای تئاتری مسکو دریافت کرده است. حمیرا نونهالی و محمود بهروزیان دیگر بازیگران این فیلم هستند. لوون هفتوان پیش از این در «صدای تیره/black noise» بهروز افخمی هم ایفای نقش کرده بود.

تهیه کنندگی «پرویز» را سعید آرمند و دفتر فیلمسازی میلاد که متعلق به رسول صدرعاملی است انجام داده اند. برزگر در توصیف همکاری خود با آرمند می گوید:«به واسطه یکی از دوستان با ایشان آشنا شدم. ایشان هم بعد از خواندن فیلمنامه ابراز علاقه کرد که با هم همکاری داشته باشیم. قرار بود کار زمستان گذشته کلید بخورد اما در نهایت فیلمبرداری به بهار امسال موکول شد.»

برزگر درباره اینکه آیا بناست فیلم در جشنواره های دیگری هم به نمایش درآید یا خیر اضافه می کند:«انشاا.. اگر اداره نظارت مجوز نمایش ما را بدهد برنامه هایی برای اکران در جشنواره های مختلف داریم. تهیه کننده فیلم مذاکراتی را برای نمایش فیلم در جشنواره هایی مانند رم و تسالونیکی نیز انجام داده است.»

گویا حدودا یک ماهی می شود که درخواست پروانه نمایش «پرویز» به اداره نظارت ارسال شده. برزگر با ذکر این نکته اظهار می دارد:«گویا اعضای شورای صدور پروانه نمایش هنوز فیلم را ندیده اند. اما گویا بنا بوده ظرف هفته جاری فیلم را ببینند و اگر نکته ای نباشد، پروانه نمایش آن را صادر کنند.» پخش جهانی «پرویز» را کمپانی فرانسوی دریملَبDreamLab برعهده دارد که پیش از این پخش فیلمهایی مانند «جدایی نادر از سیمین»، «درباره الی»، «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» و «ترانه تنهایی تهران» را برعهده داشت. گفتنی است جشنواره فیلم سن سباستین از ۱۲ تا ۲۱ سپتامبر امسال در شهر سن سباستین اسپانیا برگزار می شود و «پرویز» در بخش رقابتی «کارگردانان جدید» این فستیوال به نمایش درخواهد آمد.

برزگر درباره وضعیت اکران فیلم اولش «فصل بارانهای موسمی» هم به شبکه ایران می گوید:«وا.. بنده هم مثل شما امیدوارم این فیلم اکران شود اما در این باره تهیه کننده فیلم منوچهر شاهسواری ذینفع هستند. تا آنجا که من یادم می آید بنا بود این فیلم در قالب طرح اکران خاص روی پرده برود و حتی مدیر این طرح محمد درمنش هم در این باره توافقاتی را با تهیه کننده انجام داده بود اما همان طور که می دانید در سال جاری طرح مخاطب خاص اجرایی نشد و اکران این فیلم هم به تعویق افتاد.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com