نامه سرگشاده نوشا سعیدی (مستندساز) به مهدی مطهر، تهیه کننده‌ای که معتقد است تحریم کنندگان جشنواره سینما حقیقت خود را از حق‌شان محروم می‌کنند.‌‎

سلام آقای مهدی مطهر ‌‎متاسفانه تا وقتی که متن مصاحبه‌تان با خبرگزاری مهر را نخوانده بودم شما را نمی‌شناختم.

‌‎من همکار شما هستم، نوشا سعیدی. حتما شما هم من را نمی‌شناسید. چند سالی هست که مستقلاً فیلم مستند می‌سازم و چون از نمایش فیلم‌هایم در کشور نا‌امید شده‌ام، آنها را فقط در عرصه‌های بین‌المللی به نمایش می‌گذارم.

‌‎جالب است بگویم خاستگاه آغازین فعالیت هنری من هم مثل شما، تهیه کنندگی در صدا و سیما بوده.

‌‎اما چه مقایسه عجیبی، من کجا و جایگاه رفیع شما کجا؟

‌‎من خودی نبودم! بین خودمان باشد، زبانم هم کمی تند بود و زیر بار زور هم نمی‌رفتم! پس مسلّم بود که من را به عنوان «مدیر خانه مستند انقلاب اسلامی» انتخاب نمی‌کردند.‌‎بگذریم…‌‎برایم واقعاً عجیب بود که دیدم در مصاحبه‌تان در مورد ما هم صحبت کردید. ما که امسال جشنواره «سینما حقیقت» را تحریم کرده‌ایم؛ و البته تعدادمان هم کم نیست. ما که امسال تصمیم گرفته‌ایم که «در سمت حقیقت بایستیم و نه سینما حقیقت».‌‎آیا اصلا شما برای لحظه‌ای هم که شده، به معنی این عبارت فکر کردید و در مورد حق فیلمسازان معترض سخن گفتید؟

‌‎شما که از کلمه گفتگو استفاده می‌کنید، صادقانه بگویید آیا حتی ذره‌ای هم امکان گفتگو هست؟

‌‎شما که از حق می‌گویید، بگویید آیا در کشورمان ابتدایی‌ترین حق هر انسان رعایت می‌شود؟ حق آزادی بیان، حق انتخاب نوع پوشش، حق رفاه، حق برابری، حق کرامت انسانی و …؟ شما بگویید کدام یک از اینها در جمهوری اسلامی رعایت می‌شود؟

‌‎بس کنید آقا! رها کنید این ژست‌های مثلا روشنفکری را!

شما یا واقعاً نمی‌فهمید و یا خودتان را به نفهمیدن زده‌اید.

‌‎بپذیرید شما که در جشنواره «سینما حقیقت» امسال شرکت کرده‌اید، خائنید. خائن به خواسته‌های‌ هم‌میهنان‌مان؛ خائن به لیست بلند‌ بالای نام هموطنان نازنینی که در این سه‌ ماه به خون غلتیدند؛ خائن به شیرزنان و شجاع‌مردانی که برای آزادی میهن جنگیدند و می‌جنگند؛ خائن به فریاد مادرانی که از پس اعدام جگرگوشه‌هایشان هنگام اذان صبح، شیون بر می‌آورند.‌‎برقصید آقا! خوش رقصی کنید برای اربابانتان که یکی از همین روزها شما را می‌گذارند و می‌روند. چند صباح دیگر تنها شما می‌مانید و هنر رقصیدن که دیگر به کارتان نمی‌آید.‌‎ لطفا ما فیلمسازان تحریم کننده سینما حقیقت را به حال خودمان بگذارید!

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)