این نشست اضطراری به دلیلِ سرکوب خیزش انقلابی ایرانیان توسط جمهوری اسلامی تشکیل گردید. شادی امین، مدیر شبکه شش‌رنگ و عضو هیات مدیره سازمان ایلگا جهانی  به واسطه سازمان جهانی همجنسگرایان و از طرف شش‌رنگ در این نشست حضور پیدا کرده و به نقض حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ایرانی پرداخت و گفت: «دهه‌هاست که جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی ایرانی در رنج و عذابند. از جرم‌انگاری گرایش جنسی و بیان جنسیتی گرفته تا مجازات‌های مختلف از اعدام تا شلاق، حجاب اجباری و انواع تبعیض‌های مورد تایید و پشتیبانی رژیم جمهوری اسلامی.»

 

شادی امین با اشاره به تحتِ ستم بودن این جامعه از حضور پر‌ رنگ و متحدانه افراد ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ در مرکز اعتراضات جاری  همراه با دیگر افراد جامعه گفت که در این مبارزات حضوری مستمر دارند و درخواستی جز برای به رسمیت شناخته شدن حقوق اولیه خود در دموکراسی ایران آینده ندارند.  

 

اهمیت حضور و صدای جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ ایرانی و در این نشست تاریخی بسیار حائز اهمیت است، زیرا به صورت ویژه ۴۳ سال شکنجه، سرکوب و مجازات اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در کنار گروه‌های تحت ستم دیگر مانند بهاییان، اقلیت‌های اتنیکی و… که در جمهوری اسلامی حقوقشان همواره  نقض شده و در تشکیل کمیته حقیقت‌یاب تاثیرگذار هستند، مطرح شد.

شادی امین در توئیتر خود نوشت:«در بیانیه‌ام، به عنوان سازمان جهانی ایلگا و از طرف شش‌رنگ به نقض حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی در ایران پرداختم. صدای جامعه سرکوب شده اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در این نشست تاریخی بودم و از حق تعیین سرنوشت مردم ایران برای تعیین حاکمیت مطلوبشان گفتم. #مهسا_امینی #نیکا_شاکرمی #شش_رنگ»

نمایندگان استرالیا و فنلاند نیز از نقض حقوق اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران گفتند و از جامعه جهانی خواستند حقوقِ جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو را که ۴۳ سال توسط رژیم حاکم نقض شده است، نادیده نگیرند.

در نتیجه  تشکیل کمیته حقیقت یاب با ۲۵ رای مثبت عضو شورای حقوق بشر  و ۶ رای منفی کشورهای  چین، ارمنستان، کوبا، ونزوئلا، پاکستان و اریتره رای منفی تصویب گردید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)