حکومت ایران با ونزوئلا برای پناهندگی مقامات ایران مذاکره می‌کند

سایت ام‌اس‌ان اعلام کرد که مقامات حکومت ایران برای گرفتن پناهندگی از ونزوئلا برای مقامات و خانواده‌هایشان در صورت بدتر شدن اوضاع سیاسی ایران مذاکره می‌‌کند.

سایت ام‌اس‌ان در روز پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱، نوشت حکومت ایران با ونزوئلا، برای گرفتن پناهندگی برای مقامات این حکومت و خانواده‌‌هایشان در صورت بدتر شدن اوضاع سیاسی در ایران مذاکره می‌کند.

این سایت اعلام کرد منابع دیپلماتیک به رسانه‌ها اعلام کرده‌اند حکومت ایران این گفتگو‌ها را با «هم‌پیمانان ونزوئلایی‌اش» با هدف تضمین پناهندگی برای مقامات حکومت ایران و خانواده‌های آنها در صورت بدتر شدن اوضاع سیاسی در ایران آغاز کرده است.

سفر هیئت ۴ نفره حکومت ایران به ونزوئلا

این منابع دیپلماتیک اعلام کردند که هیئتی متشکل از ۴ مقام عالی رتبه حکومت ایران، در اواسط ماه اکتبر از کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، بازدید کرده‌اند تا مطمئن شوند که دولت نیکلاس مادورو به مقامات حکومت ایران پناهندگی می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد در صورت وقوع حادثه ناگوار وارد این کشور شوند.

شایان ذکر است پیش از این نیز روزنامه بریتانیایی دیلی اکسپرس در اواخر ماه اکتبر اعلام کرده بود که مقامات حکومت ایران به دنبال اخذ گذرنامه بریتانیایی برای خانواده‌هایشان هستند.

ونزوئلا بعد از انگلیس مقصد دوم حکوت‌گران ایران!

باب استوارت نماینده مجلس عوام انگلستان در روز سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۱ اعلام کرده بود که خبرهای قابل توجهی وجود دارد که مقامات تراز اول حکومت ایران در تلاش هستند که لندن را به پناهگاه امن خود تبدیل کنند و به دنبال آن هستند که برای خود و خانواده‌هایشان پاسپورت انگلیسی دریافت کنند. [سران حکومت ایران به دنبال پاسپورت بریتانیایی!]

به دنبال این اظهار نظر استوارت، جیلیان کیگان، معاون وزیر خارجه انگلیس در پاسخ به اظهارات وی اعلام کرده بود که «بدیهی است که ما در اینجا قوانین خود را در مورد درخواست پناهندگی داریم».

اعتراضات سراسری و وحشت حکومت ایران از ادامه آن

اخبار مربوط به تلاش‌های مقامات ارشد حکومت ایران برای اخذ پاسپورت یا پناهندگی از کشورهای غربی یا کشورهای هم‌پیانش، در حالی رسانه‌یی می‌شود که خیزش سراسری مردم ایران که سومین ماه خود را  پشت سر می‌گذارد، این مقامات را از آینده سیاسی حکومت‌گران نگران کرده و آنها را به این نتیجه رسانده که باید به دنبال مامنی برای خود در کشورهای دیگر باشند.

شایان توجه است قیام سراسری مردم ایران باعث ریزش بسیاری در بدنه حکومت ایران شده است.

نظامیان حکومت ایران در میان معترضان و بازداشت‌شدگان

از جمله در جریان افشاء بولتن داخلی خبرگزاری فارس فاش شد که ۱۱۵ نفر از کادرهای نیروهای نظامی حکومت ایران به دلیل شرکت در اعتراضات سراسری بازداشت شده‌اند.

در این بولتن خبری همچنین آمده بود که یک درصد بازداشت‌‌شدگان اعتراضات اخیر نظامیان حکومت می‌باشند.

در جریان افشاء بولتن خبرگزاری فارس همچنین اشاره شده بود که یک مقام حکومت ایران در جریان نشست قاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج سپاه پاسداران اعلام کرده است که «اخبار خوبی درباره وضعیت نیروهای ناجا نداریم، خسته شده‌اند و خیلی ناراضی‌اند به ویژه با این وضعیتی که در سیستان و بلوچستان پیش آمده است».

به نظر می‌رسد به رغم اینکه مقامات ارشد حکومت ایران همواره سعی می‌کنند که این گونه وانمود کنند که اعتراضات سراسری به سردی و خاموشی گراییده است، انتشار اخباری از این دست که شرح جزئی از آن گذشت، نشان می‌دهد که مقامات ارشد حکومت ایران از اوضاع سیاسی کنونی ایران به شدت آشفته بوده و این برآورد را دارند که دارند به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شوند و از این رو نگران وضعیت آینده‌ی خود هستند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)