شما می توانید با فرصت های آموزشی در دانشگاه های آمریکا که به دانشجویان کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهد، آشنا شوید. این دوره ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و  میان صد دانشگاه برتر آمریکا انتخاب شده است. شما با مراجعه به وب سایت این  دانشگاها، می توانید جزییات لازم را درباره نحوه گرفتن پذیرش و کمک هزینه تحصیلی در رشته های مختلف علوم انسانی چون حقوق، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، مطالعات صلح، روابط بین الملل، سیاست عمومی، اداره عمومی، مطالعات زنان، روزنامه نگاری و… دریافت کنید.

دانشگاه هاروارد:
اقتصاد سیاسی و دولت
جامعه شناسی‌
سیاست اجتماعی

دانشگاه یل:
علوم سیاسی
روابط بین الملل
دفتر کمک‌های مالی‌
فرصت‌های مالی‌

دانشگاه کلمبیا:
مطالعات خاور میانه، جنوب آسیا و آفریقا
دفتر کمک‌های مالی

دانشگاه استنفورد:
حقوق
جامعه شناسی‌
کمک‌های مالی‌ در مقطع تحصیلات تکمیلی

دانشگاه پنسیلوانیا:
تجارت بین الملل
رهبری سازمان‌های غیر دولتی
جامعه شناسی‌

دانشگاه شیکاگو:
حقوق
سیاست عمومی‌
علوم اجتماعی
کمک‌های مالی‌

دانشگاه نورت وسترن:
علوم سیاسی
جامعه شناسی‌
کمک‌های مالی‌

دانشگاه جان هاپکینز:
مطالعات پیشرفته بین الملل

دانشگاه براون:
روابط عمومی‌ و سیاست عمومی‌
جامعه شناسی‌
حمایت و کمک‌های مالی‌

دانشگاه وندربیلت:
حقوق
حمایت مالی‌

دانشگاه نوتردام:
مطالعات صلح
علوم سیاسی
جامعه شناسی‌
حقوق بشر بین الملل

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی:
حقوق
حقوق تطبیقی
سیاست، برنامه ریزی و توسعه

دانشگاه ویرجینیا:
حقوق

دانشگاه میشیگان:
حقوق
سیاست عمومی‌
علوم سیاسی
کمک‌های مالی‌

دانشگاه کارولینای شمالی‌:
سیاست عمومی‌
اداره عمومی‌
علوم سیاسی
جامعه شناسی‌
منابع مالی‌

کالج بستون:
جامعه شناسی
علوم سیاسی
کمک‌های مالی‌

کالج ویلیام و مری:
حقوق
کمک‌های مالی‌

دانشگاه نیو یورک:
حقوق
بورس

دانشگاه برندیس:
سیاست
جامعه شناسی‌
مطالعات زنان و جنسیت
بورس

دانشگاه کالیفرنیا- سن دیگو:
علوم سیاسی
روابط بین الملل و مطالعات اقیانوس آرام
جامعه شناسی‌
حمایت مالی‌

دانشگاه لی های:
علوم سیاسی
کمک‌های مالی‌

دانشگاه رچستر:
علوم سیاسی

دانشگاه کالیفرنیا- دیویس:
حقوق
علوم سیاسی
جامعه شناسی‌
حمایت مالی‌

دانشگاه کالیفرنیا- سانتا باربارا:
علوم سیاسی
جامعه شناسی‌
حمایت مالی‌

دانشگاه کالیفرنیا- ارواین:
مطالعات زنان
جرم شناسی‌، حقوق و جامعه
سیاست عمومی‌
علوم اجتماعی
جامعه شناسی‌
حمایت مالی‌

دانشگاه تگزاس- آستین
سیاست عمومی‌
حقوق
کمک‌های مالی‌

دانشگاه ایلینوی:
علوم سیاسی
جامعه شناسی‌
کمک‌های مالی

دانشگاه فلوریدا:
مطالعات زنان و تحقیق جنسیت
علوم سیاسی
جامعه شناسی‌، جرم شناسی‌ و حقوق
بورس

دانشگاه جورجیا:
سیاست بین الملل
روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی‌
حقوق
علوم سیاسی و روابط بین الملل
اداره عمومی‌
کمک‌های مالی‌

دانشگاه پیتسبرگ:
حقوق
مطالعات زنان
علوم سیاسی
جامعه شناسی‌
کمک‌های مالی‌

دانشگاه کانکتیکت:
علوم اجتماعی
منابع مالی‌

دانشگاه ماینز کلورادو:
علوم اجتماعی و مدیریت
بورس برای دانشجویان خارجی‌

دانشگاه کالیفرنیا- سانتا کروز:
فیلم و رسانه‌های دیجیتالی
کمک‌های مالی‌

دانشگاه لوا:
مطالعات بین الملل
حقوق
علوم سیاسی
جامعه شناسی‌
کمک‌های مالی‌

دانشگاه آمریکا:
روابط بین الملل
حقوق
روابط عمومی‌
کمک‌های مالی‌

دانشگاه آبرن:
جامعه شناسی‌
کمک‌های مالی‌

دانشگاه کلارک:
توسعه بین الملل و تحول اجتماعی
کمک‌های مالی‌

دانشگاه درکسل:
تاریخ و سیاست
حقوق
کمک‌های مالی‌

دانشگاه کلورادو- بولدر:
روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی‌
علوم سیاسی
کمک‌های مالی‌

دانشگاه دنور:
حقوق
سیاست عمومی‌
کمک‌های مالی‌

دانشگاه کالیفرنیا- ریورساید:
علوم سیاسی
جامعه شناسی‌
کمک‌های مالی‌

دانشگاه استونی بروک:
روزنامه نگاری
علوم سیاسی
جامعه شناسی‌
مطالعات زنان و جنسیت
فرصت‌های مالی‌

دانشگاه پسیفیک:
حقوق
بورس

دأشگاه بین المللی فلوریدا:
روزنامه نگاری
حقوق
سیاست و روابط بین الملل
مطالعات جهانی‌ و اجتماعی فرهنگی‌
کمک‌های مالی‌ در مقطع تحصیلات تکمیلی

فرصت های بورس تحصیلی

علاوه بر کمک هزینه ای که از سوی دانشگاه ها ارایه می شود، برخی سازمان های غیر انتفاعی نیز کمک های مالی جهت تحصیل در دانشگاه ارایه می کنند. دانشجویان می توانند به طور مستقل برای چنین فرصت هایی اقدام کنند که در صورت داشتن شرایطی که از سوی آن سازمان تعیین می شود، کمک مالی بلاعوض دریافت خواهند کرد. شما در این جا می توانید با مهم ترین این فرصت ها آشنا شوید.

بنیاد بین المللی جوانان

بنیاد بین المللی جوانان برای کلاس های خود در سال ۲۰۱۳ تقاضانامه های ثبت نام را می پذیرد. این کلاس فرصتی است برای بیست نفر از رهبران جوان در زمینه کارآفرینی اجتماعی برای آشنایی با دیگر همکاران خود جهت گسترش و بهبود استراتژی های تحولات اجتماعی. متقاضیان باید پروژه یا سازمانی را بنیان نهاده باشند که حداقل یک سال به طور موثر فعالیت داشته است. مهلت ثبت نام هفدهم مارس است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

انجمن جامعه شناسی آمریکا

انجمن جامعه شناسی آمریکا به عنوان سازمان ملی جامعه شناسان، خدمات گسترده ای را در سطح ملی و بین المللی در اختیار اعضای خود در جهت ارتقا رشته جامعه شناسی قرار می دهد. این انجمن کمک های تحصیلی گوناگونی را هر ساله ارائه می دهد که با مراجعه به سایت می توانید اطلاعات کامل را درباره این کمک ها دریافت کنید.

موسسه آموزش بین المللی- صندوق نجات محققین

کمک تحصیلی برای محققین در خطر درسرتاسر دنیا

صندوق نجات محققین Scholar Rescue Fund نسبت به اصل آزادی در امر آموزش متعهد بوده و موسسه آموزش بین المللی IIE در طول بیش از ۹۰ سال این مهم را ثابت نموده است.  از سال ۲۰۰۲، صندوق به ۴۳۶ محقق از ۴۶ کشور کمک نموده و محققین را به بیش از ۲۵۰ موسسه میزبان در ۴۰ کشور در سرتاسر دنیا معرفی کرده است.

AWID
این لیست برای کسانی‌ که به دنبال کمک تحصیلی‌ در زمینه توسعه بین الملل، حقوق بشر، برابری جنسیتی، حقوق اقلیت ها… هستند، مفید خواهد بود.
بیشتر فرصت‌ها در جهت حمایت از افراد می‌‌باشد تا سازمان‌ها یا پروژه ها. با اینکه بیشتر کمک‌ها برای افراد در آمریکا می‌‌باشد، کلیه متقاضیان سرتاسر دنیا می‌‌توانند برای فرصت‌های مذکور اقدام نمایند.

IHRN
کمک‌های تحصیلی‌ حقوق بشر بین الملل: شبکه حقوق بشر بین المللIHRN یک سری دوره‌های آموزشی‌ سالانه در زمینه حقوق بشر برگزار می‌‌کند. این دوره‌ها جهت ایجاد فضا میان فعالان جامعه مدنی، دولت ها، مقامات توسعه سازمان ملل متحد و خیرین در سرتاسر دنیا می‌‌باشد.

Fulbright
کمک تحصیلی‌ Fulbright  از دانش جویان و محققین دانشگاه‌ها در آمریکا حمایت می‌‌کند. جهت مشاهده دوره‌های مختلف تحت حمایت سازمان مزبور، وب سایت زیر را مشاهده نمائید.

کمک‌های تحصیلی‌ علوم سیاسی
از طریق جستجو در   Scholarships.com  دانشجویان می‌‌توانند کمک‌های تحصیلی‌ زیادی در زمینه علوم سیاسی پیدا کنند. از طریق این سایت شما به طور دقیق فرصت‌هایی‌ که تنها در زمینه رشته علوم سیاسی می‌‌باشد را خواهید یافت.

کمک های تحصیلی هوتن
در تلاش جهت گسترش فرهنگ غنی ایرانی، بنیاد هوتن کمک تحصیلی‌ به دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی که از موقعییت تحصیلی‌ خوبی‌ برخوردار بوده و علاقه ماند به ارتقا فرهنگ غنی ایرانی می‌‌باشند، اهدا می‌‌نماید. دانشجویان علاقه ماند باید توانایی‌ رهبری و تمایل به ایجاد تحول در جامعه خود را نشان دهند. در حال حاضر بنیاد هوتن کمک تحصیلی‌ به میزان $۲۵۰۰ برای هر ترم در مقطع تحصیلات تکمیلی پرداخت می‌‌نماید. جهت دریافت کمک تحصیلی‌ برای ترم پاییز، باید تا اول ژوئن اقدام نمائید و برای ترم بهار تا اول اکتبر.

http://scholarship-positions.com/iran-scholarships-for-iranian-students-the-houtan-scholarships/2008/09/23/

کلاس های الکترونیکی

توانا اطلاعات مفیدی در خصوص دوره های آموزشی آن لاین و فرصت های آموزشی در دانشگاه های آمریکا ارایه می کند. در این قسمت شما می توانید با کلاس های الکترونیکی که از سوی دیگر سازمان های غیر دولتی و یا رسانه ها ارایه می شود آشنا شوید. از جمله موضوعاتی که در این کلاس ها ارایه می شود عبارتند از: روزنامه نگاری، مطالعات رسانه ای، مطالعات دینی، مطالعات محیط زیستی، مطالعات صلح، مبارزه بدون خشونت، علوم اجتماعی و حقوق بشر.

 

کورس ارا

کورس ارا” طی همکاری با بیش از ۷۰  دانشگاه و سازمان آموزشی برتر دنیا کلاس های رایگان آنلاینی را در اختیار همگان قرار می دهد. این مرکز در موضوعات گوناگون کلاس های آنلاین برگزار می کند، از جمله: علوم انسانی، تجارت، پزشکی، بیولوژی، ریاضی، کامپیوتر و بسیاری دیگر. هر کسی می تواند در این کلاس ها ثبت نام کند و با دیگر دانشجویان به صورت تعاملی در کلاس شرکت کنند.

ای دی اکس

” ای دی اکس” کلاس های رایگان آنلاین از بیش از ۲۰  دانشگاه برتر دنیا شامل هاروارد، جورج تاون، ام آی تی، دانشگاه تورنتو و هونگ کونگ را ارایه می کند. دانشجویان می توانند در موضوعات گوناگون کلاس های مورد علاقه خود را پیدا کنند، از جمله موضوعات عبارتند از: حقوق، تاریخ، علوم تجربی، مهندسی، تجارت، علوم اجتماعی، کامپیوتر، بهداشت… هر کسی می تواند در این کلاس های زنده ثبت نام کند. دانشجویان در هر زمان و مکان می توانند در این کلاس ها شرکت کنند و با آخرین فناوری در زمینه آموزش با هم کلاسی های خود در ارتباط باشند.

مجموعه کلاس های آنلاین

این پروژه بهترین دوره های آنلاین دانشگاه های معتبری چون هاروارد، پرینستون، ام آی تی، استنفورد… را در اختیار شما می گذارد.

دانشگاه استنفورد

از اول آوریل تا هفتم ژوئن، لری دایموند- رییس بخش دموکراسی، پیشرفت و حکومت قانون دانشگاه استنفورد- کلاس آن لاینی را با موضوع “پیشرفت دموکراتیک” تدریس خواهد کرد. این کلاس ده هفته ای عوامل و موانع پیشرفت و دموکراسی را بررسی می کند. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

دانشگاه کالیفرنیا برکلی
اینجا می توانید دوره های آموزشی دانشگاه کالیفرنیا برکلی راجع به موضوعاتی چون جامعه شناسی، قانون و علوم سیاسی در قالب پادکست و ویدئو را بیابید.

دانشگاه هاروارد
از طریق این وب سایت می توانید ویدئو های رایگان دوره های آموزشی دانشگاه هاروارد را ببینید. موضوعات این دوره ها شامل تاریخ، ادبیات انگلیسی، علم کامپیوتر و غیره می باشند.

دانشگاه یل
در این وب سایت می توانید هم مطالب خواندنی هم ویدئو ها و پادکست ها ی دوره های آموزشی دانشگاه یل را بیابید. همه این منابع درسی رایگان هستند و موضوعات گوناگونی چون اقتصاد، تاریخ، علوم سیاسی و غیره را مطرح می کنند.

دانشگاه پرینستون
از طریق این وب سایت دانشگاه پرینستون سخنرانی هایی راجع به موضوعات گوناگون همچون دین، روابط بین الملل، جامعه شناسی و غیره ارائه می کند. همه این منابع درسی رایگان می باشند.

دانشگاه کلمبیا
هم اکنون دانشگاه کلمبیا پادکست های بعضی از دوره های آموزشی خود راجع به موضوعاتی چون تاریخ، قانون، فلسفه و غیره را در این صفحه “آی تیونز” ارائه می کند. این منابع درسی رایگان می باشند.

دانشگاه واشنگتن
از طریق این وب سایت می توانید دوره های آموزشی رایگانی را از دانشگاه واشنگتن انتخاب کنید. موضوعات این دوره های آموزشی شامل تاریخ آمریکا و ادبیات انگلیسی می باشند.

دانشگاه نوتر دام
در این وب سایت دانشگاه نوتر دام منابع درسی یک سری دوره های آموزشی خود را ارائه می کند. منابع همه این دوره ها رایگان هستند اما فایل های صوتی و ویدئو ها برای همه آن ها ارائه می شوند.

دانشگاه کارنگی ملون
از طریق این وب سایت می توانید دوره های آموزشی خواندنی را از دانشگاه کارنگی ملون انتخاب کنید. سایت تمرین هایی برای درس های این دوره های آموزشی ارائه می کند. شما می توانید در این وب سایت ثبت نام کنید و پیشرفت خود را در دوره ها مشاهده و ثبت کنید. موضوع دوره ها شامل منطق، مناظره و موضوعات تکنیکی می باشد.

آکادمی خان

آکادمی خان  وب سایتی است که دروسی راجع به موضوعات متنوعی چون تاریخ، علوم سیاسی، اقتصاد… توسط ویدئو ارائه می کند. همه این دروس رایگان هستند.

تد

سازمان تد کنفرانس هایی را که در آن برترین دانشمندان، پژوهشگران و کنشگران شرکت می کنند و نو آورترین ایده ها و تحقیق ها در رشته های علمی و کاربردی را تعریف می کنند، ارائه می کند. شما می توانید از طریق وب سایت این سازمان به صورت رایگان همه سخنرانی ها را ببینید. این برنامه ها به زبان انگلیسی هستند.

هاوکست

از طریق وب سایت هاوکست  شما می توانید ویدئو هایی راجع به استفاده از فناوری جدید و کنشگری سیاسی به علاوه دیگر موضوعات ببینید. این وب سایت رایگان و به زبان انگلیسی است.

فرهنگ باز

در وب سایت فرهنگ باز  شما می توانید فهرستی از ۴۵۰ دوره آموزشی برترین دانشگاه های دنیا همچون آکسفورد، هاروارد و استنفورد راجع به موضوعات مختلف آکادمیک بیابید. استفاده از این وب سایت رایگان می باشد.

دانشگاه آزاد انگلستان

دانشگاه آزاد انگلستان  بیشتر از ۶۰۰ دوره آموزشی از رشته های گوناگون به صورت رایگان ارائه می کند. شما می توانید درس ها را بخوانید و تمرین های مربوطه را تکمیل کنید و یا می توانید در وب سایت این دانشگاه ثبت نام کنید و با دانشجویان دیگر در مورد دوره ها گفتگو کنید.

دانشگاه تافتز

اینجا  شما می توانید از مطالب خواندنی بعضی از کلاس های علوم انسانی دانشگاه تافتز آمریکا بازدید کنید. استفاده از این منابع درسی رایگان می باشد.

دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد یک دوره آموزشی درباره روابط بین الملل در صده بیستم و یک دوره آموزشی دیگر راجع به تاریخ آمریکا پیش از استقلال را در قالب پادکست رایگان در آی تیونز گذاشته است. اینجاشما می توانیدلینک  دسترسی به این صفحه در آی تیونز را بیابید.

دانشگاه راتگرز

دانشگاه راتگرز دوره آموزشی آن لاین “مقاومت مدنی و محرک های مبارزه بی خشونت” را برگزار می کند. در این دوره اساتید و فعالان این رشته تجربیات خود را با شرکت کنندگان در میان گذاشته، نمونه های کشورهای مختلف را بررسی کرده و از طریق وبینار به صورت زنده به بحث و گفتگو می پردازند. تمامی منابع درسی شامل مطالب خواندنی، ویدئو، پادکست در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

دانشگاه خبر پوینتر
دانشگاه خبر پوینتر یکی از نوآورترین دوره های آموزشی رسانه ای و روزنامه نگاری در سطح جهان می باشد. این دانشگاه بیش از ۱۵۰ دوره رایگان و ارزان قیمت در زمینه های گوناگون از تکنیک های چند رسانه ای تا نویسندگی و گزارش نویسی ارائه می دهد. دانشگاه پوینتر از سال ۲۰۰۵ فعالیت خود را آغاز نموده و هم اکنون بیش از ۱۸۰،۰۰۰ دانشجو دارد.

دانشگاه ام آی تی

هم اکنون دانشگاه “ام آی تی” به دانشجویانی که کلاس های آن لاین را با موفقیت بگذرانند، گواهینامه پایان دوره اعطا می کند. تمامی کلاس ها رایگان می باشند. هرچند در گذشته امکان شرکت در کلاس های آن لاین به طور رایگان وجود داشت اما در حال حاضر در کلاس های آن لاین و رایگان ام آی تی دانشجویان می توانند از بسیاری از مزایای کلاس های حضوری بهره مند شوند که از جمله آن ها گواهینامه معتبر پایان دوره می باشد

روزنامه‌نگاری مدرن با رادیو زمانه

گروه آموزش آنلاین رادیو زمانه در طول سال، دوره‌های مختلف روزنامه‌نگاری برگزار می‌کند. شما می‌توانید تنها با ارسال یک ایمیل برای ما در این دوره‌ها نام‌نویسی کنید و درس‌ها و آزمون‌های هر دوره را در ایمیل شخصی خود دریافت کنید. در پایان موفقیت‌آمیز هر دوره برای شما گواهینامه پایان دوره ارسال خواهد شد.

دوره‌های مقدماتی و میانی گروه آموزش زمانه، اطلاعات لازم و پایه را در حوزه شهروند خبرنگاری در اختیارعلاقمندان قرار می‌دهد. همچنین این دوره‌ها، کارآموزان را با قواعد و اصول اخلاقی حرفه خبرنگاری آشنا می‌سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محتوای هر یک از این دوره‌ها بر روی پیوند زیر کلیک کنید:

دوره‌های مقدماتی و میانه روزنامه‌نگاری

دوره‌های پیشرفته گروه آموزش آنلاین زمانه نیز به‌ طور مستمر در طول سال برگزار می‌شوند. در این دوره‌ها کارآموزان در ارتباط مستقیم با استادان و مربیان، بازخورد کارهای خود را دریافت می‌کنند که در بهبود آثار آن‌ها بسیار موثر است. از آنجایی که در هر دوره تعداد علاقمندان به شرکت در این دوره‌ها بیشتر از ظرفیت آموزشی کنونی ماست، شرکت در این دوره‌ها به صورت گزینشی است. این گزینش بر مبنای تجربه، تحصیلات، جنسیت و محل اقامت علاقمندان به شرکت در دوره‌ها انجام می‌گیرد. آغاز هر دوره به صورت عمومی – از طریق تارنمای آموزش زمانه و ایمیل گروهی – اعلام می‌شود و علاقمندان فرصت دارند تقاضای خود را در مهلت مقرر (به طور متوسط ٣ هفته) برای گروه آموزش ارسال کنند. دوره‌های پیشرفته در فاصله زمانی بین ٨ تا ١٠ هفته برگزار می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره‌ها به تارنمای آموزش رادیو زمانه مراجعه نمایید و یا با ما از طریق ایمیل آدرس
amouzesh@radiozamaneh.com
در تماس باشید

بی‌ بی‌ سی‌
دوره‌های آموزشی‌ آن لاین بی‌ بی‌ سی‌

بی‌ بی‌ سی‌ به ارائه مقالات و ویدئو‌های آموزشی‌ در موضوعات مختلف به زبان انگلیسی‌ می‌‌پردازد از جمله:

مطالعات دینی: شما در این دوره در خصوص موضوعات زیر می‌‌توانید اطلاعات مفیدی دریافت کنید: دین و اخلاقیات، اخلاقیات، فستیوال‌های مذهبی‌، کلیسای انگلستان، اسلام، یهودیت،  کلیسای کاتولیک انگلستان و ولز، هندو، سیک ها…

مطالعات محیط زیستی‌: طبیعت، آب و هوا، کره زمین، حیات وحش، علم و محیط زیست، کمپین محیط زیست، سازمان‌های محیط زیستی‌ و همکاری با آن ها، محیط زیست و حیات وحش در انگلستان، موزه تاریخ طبیعی، برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد، محیط زیست- توسعه و مطالعات بین المللی…

مطالعات رسانه ای: رسانه‌های جدید، نحوه ساخت فیلم کوتاه، جستجوی شغل در بی‌ بی‌ سی‌ و دیگر رسانه ها، تحقیق و توسعه، روزنامه نگاری و تهیه برنامه تلویزیونی، نحوه تاسیس یک شبکه رادیویی یا تلویزیونی…

به این سایت مراجعه کرده و برنامه دلخواه خود را پیدا کنید

مرکز مطالعات دفاع استراتژیک بی‌ خشونت
برنامه درسی مرکز مطالعات دفاع استراتژیک بی خشونت

مرکز مطالعات دفاع استراتژیک بی‌خشونت یک مرکز غیر سیاسی از منابع آموزشی آنلاین است. بخشی از برنامهٔ ما شامل فراهم آوردن این جزوهٔ درسی، ترجمه و ویدیو می‌شود. ستون مهره‌های برنامهٔ درسی ما بر مبنای برنامهٔ درسی آخرین شمارهٔ نشریهٔ مرکز کنش و استراتژی‌های کاربردی بی‌خشونت (کانواس) می‌باشد،‌ که مرکز ما آن را به طور کامل به فارسی ترجمه کرده است. به علاوه، چنانچه در هر مقطعی در خلال این برنامهٔ ‌درسی در خصوص مانع‌های گوناگون پرسشی داشته باشید، ما می‌توانیم به شما یا جنبش یا پیکارتان مشاوره بدهیم. اگر شما و کوششگران همراهتان پرسشی از هر بخش این درس دارید یا برای تصمیم‌گیری در هر موردی به مشاوره نیاز دارید،‌ با ما تماس بگیرید و ما سعی خواهیم کرد به شما کمک کنیم.

برای مشاهده برنامه درسی‌ به این سایت مراجعه نمائید

مدرسه پرتو
محیط زیست، اقتصاد، اجتماع

اگر دغدغه بهداشت یا محیط زیست و یا مشکلات اقتصادی – اجتماعی شهر یا روستا و یا محله خود را دارید و دوست دارید به بهتر شدن محیط اطرافتان کمک کنید و یا با افراد دیگری که در این راه قدم برداشته اند آشنا شوید، می توانید از دوره های آنلاین و رایگان مدرسه پرتو استفاده کنید. همچنین اینجا می توانید با دوستانتان همفکری کنید و از برنامه های موسسات دولتی و غیر دولتی که در جهت حل مشکلات فعال هستند مطلع شوید.

دوره‌های آموزشی مدرسه پرتو، موضوعات گوناگون کارآفرینی ‌اجتماعی همچون شیوه‌های شکل‌گیری و پایداری موسسات خدمات اجتماعی، راه‌کارهای نوین در اداره خدمات خیریه‌ای، ویژگی‌های شخصیتی لازم برای هدایت و مدیریت موفق خدمات اجتماعی، معیشت پایدار، مدیریت داوطلبان، مدیریت مالی و دیگر موضوعات مهم در زمینه راه‌اندازی و گرداندن موفق موسسه‌های کوچک و پایدار خدمات اجتماعی را پوشش می‌دهد.

موسسه صلح ایالات متحده آمریکا
کلاس‌های صلح آن لاین

نشان تعهد دیرینه این نهاد در جهت خلاقیت و آموزش و پرورش آنلاین، برنامه از راه دور است که از جدیدترین پیشرفت ها در زمینه فناوری رسانه استفاده می کند تا دوره های مربوط را در جمع فرهیختگان و پژوهشگران برگزار نماید. از طریق این برنامه ابتکاری، بدون هیچ هزینه ای برای دوره های خاص به عموم شرکت کنندگان گواهینامه اعطا می شود.

موسسه صلح در این زمینه‌ها به زبان‌های عربی‌، اسپانیایی و فارسی به ارائه دوره‌های آموزشی‌ می‌‌پردازد:

تجزیه و تحلیل مناقشه، مذاکره و مدیریت مناقشه، حل و فصل مناقشه مذهبی‌، سازمان امنیت و همکاری در اروپا

سازمان خوار وبار و کشاورزی ملل متحد
دوره آموزشی‌ حق غذا

این دوره آموزشی‌ به ارائه مفهوم و اصول حق هر انسان به غذا کافی‌ و اجرا این حق می‌‌پردازد. همچنین در این دوره توسعه تاریخی این حق مورد برسی‌ قرار می‌‌گیرد.

مخاطبین این دوره عبارتند از: کارکنان سازمان ملل متحد، سازمان‌های غیر دولتی، موسسات آکادمیک، جامعه مدنی، و در کل عموم مردم

شما می‌‌توانید سی‌ دی‌های آموزشی‌ را به طور رایگان دریافت کنید.

HREA
برنامه‌های آموزشی‌ آن لاین حقوق بشر:

HREA  در موضوعات زیر دوره‌های آموزشی‌ مقدماتی، کوتاه و تخصصی ارائه می‌‌دهد:

حقوق کودک، حقوق پناهندگان، حقوق بشر در اروپا، حقوق زنان، مراقبت در مقابل شکنجه، تجارت و حقوق بشر، حقوق بشر و حل و فصل منازعه، حقوق اقوام بومی، سیستم حقوق بشر سازمان ملل متحد، حقوق بشر و حقوق انسان دوستانه، دفاع از حقوق بشر، حقوق بشر و محیط زیست، سلامت و حقوق بشر، نسل کشی، دادگاه‌های بین المللی…

جهت مشاهده اطلاعات مربوط به تاریخ کلاس‌ها و مهلت ثبت نام به این سایت مراجعه نمائید

دانشگاه صلح
دوره‌های صلح از راه دور

این دوره آموزشی‌ به ارائه اطلاعت تخصصی در مورد صلح و مناقشه می‌‌پردازد. علاوه بر دوره‌های کوتاه و جداگانه در سطح پیشرفته، دوره تخصصی با مدرک کارشناسی ارشد در رشته صلح پایدار در دنیای معاصر، ارائه می‌‌گردد.

پس از گذراندن دوره‌های آموزشی‌ به شما گواهینامه پایان دوره اعطا می‌‌شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com