زندانی سیاسی مهران قره باغی محبوس در زندان شیبان اهواز جهت اعتراف گیری اجباری و مصاحبه تلویزیونی برعلیه خودش به یکی از بازداشتگاههای اهواز منتقل شد

کانون حقوق بشر ایران چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱؛ بر اساس خبرهای رسیده، زندانی سیاسی مهران قره باغی از زندان اهواز به یکی از بازداشتگاههای اهواز منتقل شده تا تحت فشار برای اعتراف گیری اجباری قرار داده شود.

یک منبع مطلع به کانون حقوق بشر ایران گفت: «مهران قره باغی از هفته چهارم آبان ماه از زندان شیبان اهواز به یک بازداشتگاه در اهواز منتقل شده است. وی بشدت تحت کنترل و تحت نظر عوامل اطلاعاتی است.»

این منبع افزود: «مأموران اطلاعات این زندانی سیاسی را بشدت زیر فشار قرار داده اند تا مصاحبه تلویزیونی کرده و علیه خودش حرف بزند.»

این در حالی است که مهران قره باغی از بیماری قلبی رنج می برد و بدون هیچ رسیدگی و درمان و دارو مستمرا زیر فشار قرار دارد.

درباه زندانی سیاسی مهران قره باغی

زندانی سیاسی مهران قره باغی، ۲۹ ساله و از اهالی روستای سرحد آقا از توابع شهرستان بهبهان، لیسانس کشاورزی است. او در تاریخ ۲۸ دیماه ۹۸ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و پس از حدود ۱ ماه با پایان مراحل بازجویی به زندان بهبهان منتقل شد.

مهران قره باغی، پس از بارها منتفی شدن قرار دادگاه، روز ۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۰ در دادگاه ماهشهر با ریاست قاضی افشون حضور یافته و محاکمه شد.

اتهامات این زندانی سیاسی تبلیغ علیه نظام، عضویت در سازمان مجاهدین خلق، مشارکت در تخریب و احراق، مشارکت در اخلال در نظم عمومی، مشارکت در ساخت مواد آتش زای غیرنظامی و افساد فی الارض اعلام شد.

روز ۹ خردادماه ۱۴۰۱، زندانی سیاسی مهران قره باغی از طریق ویدئو کنفرانس از زندان مرکزی اهواز به دادگاه انقلاب شعبه ماهشهر مرتبط شد. اما دادگاه او و مجید خادمی به دلیل مشکلات قانونی به زمان دیگری موکول شد.

مهران قره باغی در پرونده پیشین خود، توسط دادگاه انقلاب به اتهاماتی همچون «توهین به خامنه ای و تبلیغ علیه نظام» به ۳ سال حبس محکوم شد که ۲ سال آن اجرایی است.

این زندانی همچنین از بیماری قلبی و بیماری شدید پوستی رنج می برد اما در زندان هیچ رسیدگی به او نمی شود.

همچنین وکیل ایشان اعلام کرد که بازداشت مهران قره باغی غیر قانونی است و باید برای ایشان وثیقه صادر شود. اما درخواست وثیقه برای آقای قره باغی بارها از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب ماهشهر رد شده است.

این زندانی سیاسی از زمان بازداشت تاکنون در بلاتکلیفی به سر می‌برد، بطور مستمر از طرف وزارت اطلاعات تحت فشار قرار دارد.

زندانی سیاسی مهران قره باغی کیست؟

نام و نام خانوادگی: مهران قره باغی
محل تولد: روستای سرحدآقا از توابع بهبهان
تاریخ تولد: ۱۳۷۱
تحصیلات: لیسانس کشاورزی
شغل: –
وضعیت تاهل: مجرد
اتهامات: توهین به خامنه ای – تبلیغ علیه نظام- عضویت در سازمان مجاهدین
محکومیت: ۳ سال حبس در پرونده اول +بلاتکلیف در پرونده دوم
تاریخ آخرین بازداشت: ۲۸ دیماه ۹۸
محل‌های حبس: زندان بهبهان – زندان اهواز
آخرین به روز رسانی: مردادماه ۱۴۰۱

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)