رضا شهابی، خزانه دار “سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه” طی نامه ای از زندان اوین بازگشایی مدارس و دانشگاه ها را به مردم تبریک گفت.

این فعال حقوق سندیکایی” و مدافع “حقوق بنیادین کار” اکنون چهارمین مهری است که در زندان” به سر می برد.

شهابی علاوه بر راننده اتوبوس شرکت واحد، دانشجوی رشته حقوق دانشگاه پیام نور نیز بود. او به علت دفاع از حقوق سندیکایی شهروندان و فعالیت در سندیکای کارگران شرکت واحد به شش سال زندان و پنج سال محرومیت از فعالیت سندیکایی محکوم شده است.

متن این نامه به نقل از تارنمای سندیکای کارگران شرکت واحد به شرح ذیل است:

به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، چهارمین مهر، بدون مهر پدری

در حالی طنین زنگ مدارس و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سال ۹۲ به صدا در می آید که مردم شریف و کارگران زحمتکش در شرایط بد اقتصادی و تنور داغِ تورم افسار گسیخته به سر می برند و حتی در تهیه لوازم تحریر و کتاب و پوشاک و شهریه فرزندان شان به چه کنم، چه کنم افتاده اند و از طرفی کشور ما شاهد یک رخداد بزرگ سیاسی دیگر در ماه خرداد بوده است، رخدادی که برای چندمین بار در تاریخ چند دهه اخیر امیدواری را نسبت به امکان وقوع تحولات عمیق تر و عادلانه تر بیشتر کرده است.

فرا رسیدن سال تحصیلی جدید را به دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و خانواده های این عزیزان تبریک و شادباش عرض می کنم و به عنوان یک دانشجو و عضو دربند سندیکای کارگران اتوبوس رانی تهران از همکاران عزیز و مسئولان شرکت واحد اتوبوس رانی تهران خدمت رسانی بی عیب و نقص به دانش آموزان و غنچه های نو شکفته و دانشجویان عزیز را خواستارم، باشد که این سرمایه های انسانی عظیم بتوانند در حداقل آرامش اجتماعی، سیاسی مورد نیاز خود به آرمان های جمعی مشترک بیاندیشند.

کارهای همه ما، هر چند کوچک بخشی از یک طرح عظیم شهروندان این مرز و بوم برای تحقق آزادی و برابری است و لذا باید کارهای کوچک خود را در این منطومه کلان در نظر بگیریم و ارزش کار خود را در نقشه عظیم عدالت انسانی در جامعه ای پیشرفته و عادلانه فراموش نکنیم.

چهارمین سالی است که بواسطه فعالیت های صنفی و سندیکایی در حمایت از حقوق حقه همکاران در شرکت واحد و طبقه فرودست و زحمتکش جامعه از همراهی فرزندان خود به مدرسه محروم مانده ام، به این امید که پدران بیشتری بتوانند فرزندان شان را تا مدرسه همراهی کنند، به این امید که دانش آموزان و دانشجویان امروز و پدران و مادران و فعالان سیاسی و مدنی و کارگری فردا، بخاطر طلب حق خود و دغدغه معیشت و پیشرفت فرزندان شان راهی زندان نشوند.

رضا شهابی زکریا عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد و اتوبوسرانی تهران و حومه و دانشجوی رشته کارشناسی حقوق دانشگاه پیام نور واحد حسن آباد قم

زندان اوین- ۲۰ شهریور ۱٣۹۲- بند ٣۵۰

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com