در کنار شبکه های اجتماعی و ارتباطات ناظر بر آن که از نقش اساسی در هماهنگی ها و همگرایی های مبارزاتی در سطوح مختلف برخوردار است، ایجاد کمیته های محلات که بر پایه پیوندها و ارتباطات فردی، شخصی، خانوادگی، دوستی و عاطفی در سطح محلات استوار است برای سازماندهی مقاومت جمعی مردم در محلات از اهرم های مهم حفظ و تداوم حضور  رزمنده و اعتراضی در خیابان و تبدیل رویارویی های موضعی با نیروهای سرکوبگر به اهرمی برای فرسودن این نیروها و تقویت مبارزه انقلابی و شکل دادن به اتحاد عمل و همکاری در سطح محلات است. بدیهی است که شکل گیری کمیته محلات لزوم ایجاد شبکه های همکاری و همیاری محلات را مطرح می کند. اطلاعیه منتشره از سوی «جوانان انقلابی محلات سنندج» به ایجاد این  شبکه های همکاری و همیاری اشاره کرده که متن آن به شرح زیر است:

جنبش انقلابی مردم ایران برای آزادی به پیش می رود و اکنون بیشتر عرصه های جامعه از جمله محلات،دانشگاهها،مدارس،کارخانه ها،شهرک های صنعتی و بازار به سنگر مبارزه با حکومت جمهوری اسلامی تبدیل شده است. این جنبش هر زود با ابتکارات جدی ی به میدان می آید و به گوشه ای از جامعه سرایت می کند.

یکی از مهم ترین ویژگی های این‌جانب محلات محور بودنش است. محلات محل زندگی اجتماعی و مشترک مردم زحمتکش،زن و مرد، پیر و جوان و کودک است. اکنون در شرایطی که جامعه ایران دستخوش یکی از عظیم ترین تحولات تاریخ خود است و حکومت جمهوری اسلامی با بی مسئولیتی تمام هیچ زبانی جز سرکوب سیستماتیک نمی شناسد،خودمان با همکاری و اتحادمان علاوه بر تلاش برای سرنگونی این‌نظام فاسد  بایستی بتوانیم رنگ وبویی صمیمانه،شاد و انسانی به فضای محلات شهرمان بدهیم. در همین راستا ما به عنوان بخشی از مردم آزاده و جوانان انقلابی کلیه همشهریان عزیز ساکن سنندج و شهرک های اطراف را به رعایت موارد مهم زیر دعوت می کنیم:

الف:پوشش، زبان،مذهب، عقاید و سبک زندگی امر شخصی و دلبخواهی انسانها می باشد. شهر سنندج می تواند مبلغ و مبتکر انواع شعارها و روش های انقلابی و پیشرو باشد. سنندج باید مثل همیشه دژ محکم دفاع از آزادی و انقلاب،دفاع از رهایی زن و تبلیغ برای دنیایی عاری از ظلم و ستم باشد.

پیشنهاد ما این است که در تجمعات شعارهای مترقی سر دهید،اتحاد را فریاد بزنید و از اهانت و تفرقه و الفاظ رکیک‌ خودداری کنید.

ب: همانطور که می دانید در جریان این خیزش خانواده هایی داغدار شده اند‌ بسیاری دستگیر و تهدید شده اند و خسارت های جانی و مالی زیادی به مردم وارد شده است. ما اعلام می داریم که خون های ریخته شده رفقایمان را با فریاد خود دادخواهی می کنیم. خانواده های جانباختگان و دستگیرشده گان را تنها نمی گذاریم و در جبران خسارت های وارد شده از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.  فراخوان ما به مردم سنندج و همچنین سراسر ایران، ایجاد شبکه های همکاری و همیاری محلات می باشد‌ تنها پشتیبان اصلی مردم خود مردم هستند. هیچ انسانی در این رابطه تنها نیست و نباید احساس تنهایی کند.

 

شعارهای پیشنهادی:

 

زن،زندگی،آزادی

_ نه روسری نه توسری، آزادی و برابری

_زتدانی سیاسی آزاد باید گردد

_ هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه

_ فقر و فساد و بیداد ننگ بر این استبداد

_ مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)