در طی چند سال قبل، ایده‌های زیادی برای رفع تحریم و بازگشت امریکا به برجام داده شد، (طرف اصلی برجام و در حقیقت نقشآفرین اصلی ضد ایرانی با آن تحریم‌های وحشیانه اش حتی کالاهای بشردوستانه و که مافیای داخلی کاملا هماهنگ و همدستش بوده تا کنون!)، یک یاده هزینه‌سازی برای غرب و بخصوص اروپا و امریکا و کانادا و… با تجهیز یا حتی فروش برخی فناوری‌های راهبردی مثل پهپاد و بمب‌ها و موشک بالستیک نقطه زن ساخت ایران بود، منظور در حقیقتا کشورهای پیرامون اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی بود که ناقض برجام بودند، و نه مثلا عراق!
هر چند اول تصور می‌شد اینکه اصول‌گرها کارشنکنی می‌کنند و که منجر به تحریک دولت ترامپ شدف در حالیکه ترامپ واقعا خوی تاجرپیشه داشت و می‌شد تا سه سال اول با دولتش رابطه برقرار کرد و روابط عادی ایران با امریکا از سر گرفت، موازنه مثبت بین شرق و غرب به نفع ایران پی گرفت، کارشنکنی نفوذی‌های خائن در طبف اصول‌گرا موجب شدند تارمپ دست به آن اشتباه بزرگ کشتن قاسم سلمانی بزند!، سر احیای برجام تصو رهمین بود رقابت سر باندها است، اما معلوم شد نفوذی‌های پان‌عرب اصول‌گرا کلا می‌خواهند ایران همیشه در ترحیم و عقب‌ماندگی اقتصادی بماند تا سعودی و بقیه اعراب دست برتر در تجارت منطقه بویژه انرژی داشته باشند! معطلی‌ها احیای برجام در بیش از یکسال اخیر توسط دولت-مجلس اصول‌گرا دیگر شکی نمانده که این دولت-مجلس در دست دشمنان ایران هستند. ان کارهای احمدی‌نژادیستها- از انکار بیهوده هولکاست که موجب تبلیغات جهانی ضد ایرانی شد!، تا کارهای اخیر دولت-مجلس در دست اصول‌گراها- همگی نشان می‌دهد حاکمیت در دست ضد ایرانیان است و در خدمت اجانب رقیب اقتصادی ایران! به اسم غرب-اسرائیل‌ستیزی و اما به کام رقبای اقتصادی و به زیان ایران و عقب و فقیر نگه داشتن اکثریت مردم ایران!
برخلاف تصور برخی ملی‌گرایان تحت نفوذ پان‌عرب‌های به ظاهر اسلام‌گرا (سلفی‌های نفوذی به ظاهر آخوند شیعه دو آتشه طرفدار ولایی و آخرالزمانی!) با ظاهر ریش و شپ اخوندی، عراق هرگز متحد همیشگی راهبردی ایران نخواهدبود، توهم ایران بزرگ یا استقرار امپراتوری ایران از سوی برخی متوهمانی که بیت‌ها موسوم به نظام را ایزدنشان و پادشاه ایران می‌نامند.
قبلا درباره چند کار درست و غلط سیاست خارجی ج.ا گفته شده در سری مطالب جنگ اباطیل .

البته کلا باید درباره همه همسایگان ایران، حکومت احتیاط کند! چون این سیاست یک جانبه به شرق گرایی و در مقابل دشمنی با غرب و اسارئیل، همه همسایگان ایران را خطرناک کرده علیه ایران، چون تحت نفوذ شبه قب غرب هستند یا رقیب ژئوپلتیک و ژئواکونومیک ایران!

عراق شدیدا تحت تاثیر صد سال پان‌عربیسم است، عراق دو سوم خاکش دست سنی‌های عرب و کُرد است، در میان شیعیان جنوب که حدود یک سوم خاک عراق را دارا هستند نیز دشمنی‌ها آشکاری است، جریان‌های مخالف شیعه حتی به ظاهر اسلام‌گرا ضد ایرانی وجود دارد، این دمکراسی داغون و پرنقص حاکم بر عراق (عناصر پان‌عرب و حتی بعثی هم اکنون در حکومت و نیروهای مسلحش هستند) دقت کنید عراق حتی بعد سقوط صدام حاضر به پذیرش کامل قرارداد ۱۹۷۵ نشد که صدام مجبور شد قبول کند و حاضر به دادن خسارت تجاوز عرق به ایران نشده اند! چقدر دیلی بیاورند که تمام کشورهای عرب بنیادشان روی پان عربیسم بنا شده، حتی همین سوریه، اسمش رسمی اش هنوز حمهوری عربی سوریه است!، هر سال ممکن برعکس شود و همان نیروهای حشدالشعبی و ارتش عراق بشوند یک نیروی شبه صدامی، آن وقت فکر کنید موشک‌ها و پهپادهای راهبردی (بدتر فناوری ساختش بدهند، ارتش عراق به شدت تحت نفوذ غربی ها است و به هیچ  تریدی سرویس‌های جاسوسی طرف مقابل به نکات مهم این موشک‌ها و پهپادها پی برده و درصدد خنثی سازی بازدارنگی متعارف ایران می‌کند) که ج.ا در اختیارشان قرار داده علیه خود ایران استفاده کنند!
لااقل از همان دوست‌نماهای شرقی درس عبرت بگیرید، که طی بیست سال اخیر ایران بهب هانه دست‌یابی به بمب اتم، همراهی کردند در تحریم و عملا نفت و سایر کالاهای مورد نیازشان با تخفیف گرفتند و معمولا پولش پس ندادند (کاسبان تحریم بخش خارجی! مکمل کاسبان تحریم داخلی و مافیای ضد ایرانی)، حتی حاضر نشدند بعد از اینکه طبق برجام، رفع تسلیحاتی شده ایران، حتی جنگنده بگذارند! هر چند با این وضع فلاکت‌بار اقتصادی، بخواهند الان بدهند، پولش از کجا بیارد ایران؟!
همین‌ها درباره سایر کشورهای عربی که ظاهرا دوست ایران هستند ممکن است روی دهد، نشان به همان نشان، همین کشور-دولت‌های دوست ایران، حاضر نیستند نام کامل “خلیج فارس” بگویند و همیشه از ادعای کذایی امارات بر جزایر سه گانه حمایت می‌کنند!
کی می‌خواهند حکومت ج.ا و بویژه نیروهای مسلح ملی ایران از خواب غفلت بیدار شوند؟!
این ایدئولوژی کور غرب-اسرائیل‌ستیزی آخر سر ایران را به فنا می‌دهد با حکومت آخوندی تحت نفوذ پان‌عربیسم.

 

 

 

برای روشن اندیشی درباره سری مطالب جنگ های اباطیلی بایگانی را مرور کنید

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/korooshbotshekane

 

نمونه دیگر نوشتارهای مشابه

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/botshekan

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)