با درود به روان پاک شهدای راه استقلال و آزادی

۲۲۷ نفر از کارگزاران نظام ولایت فقیه که با جعل عنوان نمایندگان مردم، در مجلسی که محل گرد همایی مزد بگیران در خدمت استبداد است، بیانیه ای را صادر کرده اند که در آن درخواست کرده اند تا هرچه زودتر با دستگیر شدگان جنبش اعتراضی اخیر که به آنها عنوان محارب داده اند برخورد قاطع صورت پذیرد و حکم “قصاص”  در مورد آنها اجرا شود.

تفکر امضا کنندگان این بیانیه مبتنی بر حکم حفظ نظام از اوجب واجبات است می باشد در حالیکه  وجود خود نظام، ام الفساد و عین نقض اصول دموکراسی و حقوق انسان است.

پس از پیروزی انقلاب، آقای خمینی به جهت کسب قدرت و سپس  حفظ آن ،در تضاد کامل با حقوق انسان، اسلام و اخلاق، نظامی استبدادی و بدعتی را بنا نهادکه ناقض تمامی شئونات اخلاقی، و حقوقی شد و حفظ آن را هم از هر چیز دیگر واجب تر دانست. جهت حفظ آن، جنایت و فساد، واجب و رایج شد و مطالبه حق، ممنوع و مستوجب مجازات، سامانه دولت از جمله”دستگاه قضایی”  وسیله اجرای منویات استبداد شدند و بدین ترتیب هر نوع اعتراضی با سرکوب مواجه شدو دهها هزار نفر مخالفان نظام ولایت فقیه، در راستای حفظ نظام ،زندانی ،شکنجه و یا به قتل رسیدند.

اما،استقلال و آزادی، از جمله حقوق ذاتی انسانند، هرگاه یکی و یا هردوی این اصول حتی در مورد یک نفر نقض می شوند و او مورد ظلم قرار می گیرد وظیفه هر انسان در خور این عنوان است که به دفاع از حق مظلوم قیام نماید.

 بنا بر این، مقابله با نظام ولایت مطلقه که با کودتا علیه حق حاکمیت مردم با نقض استقلال و آزادی و تمامی حقوق آنها با توسل به زور و اختناق استقرار یافته است از حقوق مسلم مردم تحت ستم ایران است. جنبش مسالمت آمیز اخیر که با اعتراض جوانان، زنان و مردان ایران در مخالفت با استبداد حاکم، شکل گرفته است جنبشی حق طلبانه است. نظام ولایت مطلقه قصد آن دارد تا با دست زدن به خشونت کلامی( با توهین و فحاشی به دستگیر شدگان) و فیزیکی، فضای عمومی جنبش که تا کنون عمدتا مسالمت آمیز بوده است را به خشونت بیالاید و معترضین را، هم جنس خود بگرداند. بیانیه این مزد بگیران به اصطلاح “نماینده” که نشانگر تفکر زور پرستانه و خشونت پرور آنها می باشد نیز از این نوع اقدامات است. بر تمامی ایرانیان، از هر قشر و صنف است که صدای اعتراض خود را نسبت به این خشونت گستری که می تواند عواقبی چون جنایت کشتار زندانیان در سال ۶۷ را در پی داشته باشد بلند کنند. بر روحانیان، نظامیان، “ناراضیان خاموش” ، آنان که در چرخه تولیدی  و سامانه اداری مشغول به خدمتند اما جیره خوار نظام و خدمتگذار مستبد نیستند فرض است تا موضعی شفاف در قبال این گونه ماجراجویی ها بگیرند تا فردا، در مقابل خدا و خلق خدا شرمنده و پاسخ گو نباشند. در مقابل سرکوب و ظلم سکوت جایز نیست.

هشدار که افتادن در دور باطل خشونت که رژیم قصد تحمیل آنرا دارد به زیان جنبش حق طلبانه است.  در قشر وسیعی از جامعه که هنوز برای پیوستن به صفوف معترضین تردید دارند ایجاد ترس می نماید،هدف حاکمیت استبدادی که از گسترش جنبش و همگانی شدن آن در تمامی سطوح اجتماعی وحشت دارد همین ایجاد ترس است.

البته لازم به یاد آوری است که مقابله با ظلم و خشونت تحمیل شده، تا دفع خشونت، حق و وظیفه هر انسان و عملی جایز است.

هشدار که قدرت های بیگانه، که ایران مستقل و آزاد و رشد یافته را به سود منافع خویش در منطقه و جهان نمیدانند نیز می کوشند تا جنبش مسالمت آمیز ایرانیان را به خشونت بکشند. دخالت دادن بیگانگان در امور داخلی و جنبش، ناقض اصل استقلال و برای موجودیت  و حفظ تمامیت ارضی ایران زیان بخش است.

# زن -زندگی- آزادی

# استقلال- آزادی – جمهوری

چهارشنبه ، ۹ نوامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۸ آبان ۱۴۰۱

 دبیر خانه مجامع اسلامی ایرانیان     

dabirkhaneh@majame.com

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)