با شما هستم، ناظران بدبین! شما کسانی که حامی حکومت ج.ا. نیستید. ولی حامی انقلاب هم نیستید. چون نگرانید! و به همین دلیل می‌خواهید که هر چه زودتر همه چیز آرام شود. مثل گذشته!

نگرانی شما را می‌شناسم. بارها به پای حرف‌هایتان نشسته‌ام و گوش و دل به نگرانی‌هایتان سپرده‌ام. شاید وقت آن رسیده که شما هم چند دقیقه‌ای به پای حرف فرزندانتان بنشینید. کسانی که نگران آینده‌شان هستید و حرفی برای گفتن دارند.

ما می‌دانیم و شما هم باید بدانید که دیگر بازگشتی به گذشته وجود ندارد. حکومت ج.ا. اهل عقب‌نشینی و کوتاه آمدن نیست. تنها پیش می‌رود. به هر قیمتی که باشد و در هر راهی که باشد. بنابراین در جایی که امروز ایستاده‌ایم دو راه بیشتر نداریم:

١ انقلاب می‌کنیم و برای ساختن وطن و آینده آن می‌جنگیم، یا

٢ عقب می‌ایستیم و نظاره‌گر ادامه راه قهقرایی حکومت ج.ا. می‌شویم.

راه ما مشخص است. و می‌دانیم که راه آسانی نیست. راهی است پر از خون، درد، غم، ترس، وحشت، ناامیدی، اسارت و … شاید من یا دوست دیگرم به انتهای راه نرسیم. اما چرا با این وجود راه اول را انتخاب می‌کنیم؟ چون ما هم نگرانیم. نگرانی‌مان هم از همان جنس نگرانی شماست. چند سطری به فرزندتان فرصت دهید و تامل کنید:

* ما هم نگران این هستیم که ایران دیگر جای زندگی نباشد. نگران این هستیم که کشور دچار فروپاشی اقتصادی بشود و بی‌عدالتی همه جا را فرا بگیرد. ولی ما معتقدیم که بقای حکومت ج.ا. است که به فروپاشی اقتصادی و بی‌عدالتی ختم می‌شود و نه براندازی آن. همه شاهد ناتوانی حکومت در اداره اقتصاد هستیم. تورم ۴۰%ی برایمان عادی شده و دلار و یوروی ۴۰ هزارتومنی در کمین است. بی‌عدالتی امروز در کشور بیداد می‌کند. همین فردا اگر یک بچه بسیجی فرزند دلبندتان را له و لَوَرده کند، نه تنها پاسخگو نیست که شما باید از او عذرخواهی کنید و فرزندتان، اگر زنده مانده باشد، باید به دست و پایش بیفتد تا دوباره آزاد شود. همین حالا در سرازیری فروپاشی اقتصادی و فراگیری بی‌عدالتی قرار گرفته‌ایم و انقلاب و براندازی این حکومت، تنها شانس ما برای جلوگیری از این آینده نگران‌کننده است.

* ما هم نگران آمدن حاکمان نادان، جاه‌طلب و دگم‌اندیش هستیم. منتهی این حقیقتی است که همین حالا در جریان است. حاکمان ما از درک و فهم و شعور کمتری نسبت به مردم عادی و حتی کودکان برخوردارند. حال که به اینجا رسیده‌ایم و شاهد هستیم که هر روز مسئولین نادان‌تر، دزدتر و وقیح‌تری سر کار می‌آیند، برای رسیدن به آینده‌ای بهتر مجبور به براندازی این حکومت هستیم.

* ما هم نگران هستیم که حاکمان بی‌رحمی سرکار بیایند. منتهی حاکمان بی‌رحم سر کار آمده‌اند! کسانی که به گفته مریدان و مامورانشان حتی حاضرند سر زن و بچه خود را ببرند! حال که به این قهقرا رسیده‌ایم، می‌خواهیم شانس خود را برای داشتن حاکمانی انسان‌تر امتحان کنیم و حاضر نیستیم در کشوری زندگی کنیم که چنین حاکمان بی‌رحم و ددمنشی دارد.

* ما هم نگران تجزیه ایران هستیم. منتهی معتقدیم که ادامه این حکومت است که به تجزیه ایران می‌انجامد. حکومتی که هر روز تخم نفرت و نفاق را بین مردم می‌پراکند. حکومتی که سیاستش شوراندن مردم علیه مردم است. حکومتی که به بهانه دین و مذهب، پدر را در برابر دختر قرار می‌دهد. حکومتی که کرد و بلوچ و عرب را به بهانه مذهب و زبان و قومیت سرکوب می‌کند. بقای این حکومت است که مقدمات جنبش‌های تجزیه‌طلب را فراهم می‌آورد و نه براندازی آن. این حکومت می‌خواهد به هر قیمتی بماند و هدفش نگاه داشتن ایران یکپارچه نیست. ما برای جلوگیری از تجزیه این مرز و بوم مجبور به براندازی حکومت ج.ا. هستیم!

* ما هم نگران جنگ و درگیری هستیم. منتهی اعتقاد داریم که بقای این حکومت به جنگ ختم می‌شود و نه براندازی آن. حکومتی که دیپلماسی نمی‌داند و تنها به زبان جنگ و تهدید صحبت می‌کند. حکومتی که جنگ ایران و عراق را سال‌ها ادامه داد و زمانی که جوانانش پرپر می‌شدند در رویای کشورگشایی و گستراندن مرزها تا فلسطین بود! حکومتی که در تمام این سال‌ها در عراق و سوریه و عربستان و یمن مشغول عملیات نظامی بود و هست. حکومتی که برای جنگ روسیه-اوکراین پهپاد و موشک و تسلیحات نظامی ارسال می‌کند. حکومتی که برای شبه نظامیان عراقی و لبنانی تجهیزات ارسال می‌کند و آن‌ها را برای سرکوب مردم خودش اجیر می‌کند. حکومتی که مردم سیستان و بلوچستان و کردستان و ایران را با گلوله‌های جنگی تیرباران می‌کند. و حکومتی که برای منحرف کردن افکار عمومی عملیات تروریستی ترتیب می‌دهد و عراق و آذربایجان و عربستان را تهدید به حمله می‌کند. این حکومت جنگ‌طلب است و بقای آن بطور حتم به جنگ ختم می‌شود. ما برای جلوگیری از جنگ است که به دنبال براندازی حکومت ج.ا. هستیم!

* ما هم نگران پرپر شدن جوانان بی‌گناه و ارزشمند وطن هستیم. منتهی معتقدیم که با بقای حکومت نادانان، جان‌های بیشتری از دست می‌روند تا در راه براندازی آن. تنها یکی از صدها موردی که امروز در کشور وجود دارد مرگ سالانه ۱۰ هزار نفر بیشتر از نرمال جهانی بدلیل تصادفات رانندگی با خودروهای غیراستاندارد است. به این رقم اضافه کنید صدها هزار مجروح و قطع عضو و میلیاردها تومان خسارت بیشتر را. و این بطور مستمر  در طول بیش از ۴۰ سال و تنها بدلیل یک مورد بی‌کفایتی و ظلم مسئولان در وادار کردن مردم به استفاده از خودروهای بی‌کیفیت. موردهای بی‌کفایتی بی‌شمارند. داروهای کمیاب، واکسن کرونا، آلودگی هوا، زباله‌های اتمی و شیمیایی و سرطان‌زا، موقعیت‌های استرس‌زا و بی‌اعصابی و بیماری‌های روانی و قلبی و صدها مورد دیگر. همین امروز سال‌های عمر شما و خانواده‌تان بدلیل بی‌کفایتی حکومت در حال کم شدن است. ما برای جلوگیری از این مرگ تدریجی است که به دنبال براندازی حکومت ج.ا. هستیم.

* ما هم نگران هستیم که مستعمره کشور دیگری بشویم و عزت و احتراممان پایمال شود. ولی این حقیقتی است که همین امروز در جریان است. هر روز توسط اراذل و اوباش حکومتی تحقیر می‌شویم. دزدان و متجاوزان را برای سرکوب جوانان فهمیده مسلح کرده‌اند و به خیابان‌ها فرستاده‌اند. چین و روسیه در حال چپاول معادن و منابع و دریاهایمان هستند. و مسئولین و خانواده‌هایشان در حال دوشیدن مردم. ما برای بازپس گرفتن عزت و احترام انسان‌ها است که بدنبال براندازی حکومت ج.ا. هستیم.

* ما هم نگران دچار شدن به وضع سوریه هستیم. منتهی معتقدیم که بقای این حکومت است که سرنوشت سوریه را برای ما به ارمغان می‌آورد. فراموش نکنیم که وضع سوریه حاصل انقلاب و براندازی نبود! در سوریه هم حکومتی بود که معترضان را سرکوب می‌کرد و حاضر بود به هر قیمتی در قدرت بماند. این همان کاری است که حکومت ج.ا. می‌کند. به همین دلیل می‌خواهیم قبل از آنکه دیر شود این حاکمان را به زیر بیاوریم و خطر تجزیه و جنگ را از کشور دور کنیم.

در انتها صادقانه می‌گویم که هیچ تضمینی نیست که از فردای آزادی همه چیز درست شود. این را می‌دانیم که حتی پس از آزادی، راه سخت و نفسگیری در پیش داریم! ولی این تنها راه نجات ماست. بستن چشم‌ها به روی حقیقتی که در جریان است و سرازیری‌ای که حکومت ج.ا. در آن قرار گرفته، حتماً به قهقرا می‌رسد. بنابراین می‌خواهیم تلاشمان را برای رسیدن به آینده‌ای بهتر بکنیم. اگر شما هم همراه شوید، قطعاً پیروزی و رسیدن به آینده روشن محتمل‌تر می‌شود. انتظار نداریم که از فردا به خیابان بریزید و جان خود را فدا کنید. هر کجا که هستید، یک قدم جلوتر بیایید و هر زمان که می‌توانید از کمک کردن دریغ نکنید.

به امید آزادی و آینده روشن برای همه فرزندان ایران!

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)