در بخش‌های مختلف دنیا، قطعی اینترنت بارها رخ داده که این امر در هفته‌های اخیر، در قسمت‌هایی از ایران بیشتر دیده شده است. تیم‌های زیادی در گوگل در تلاشند تا دسترسی و استفاده از ابزارهای این شرکت را آسان‌تر کنند. این تصمیمات در پی برداشته شدن تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا، بر روی سرویس‌های ارتباطی گرفته شد.

گوگل طی این بیانیه اعلام کرد با شرکای خود در حال توسعه ابزار Outline است. با کمک این ابزار، افراد می‌توانند به راحتی از VPN بهره‌مند شده و با فیلترینگ مقابله کنند.

همچنین در این برنامه، قابلیت اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی نیز اضافه شده است. با کمک این قابلیت، کاربران می‌توانند وضعیت و موقعیت خود را به دوستان و آشنایان اطلاع دهند.

همچنین این شرکت قصد دارد با توسعه فناوری خود، دسترسی کاربران به ابزارهای ارتباطی همچون Google Meet و دیگر سرویس‌های اینترنتی ارائه شده را بهبود دهد تا همیشه بتوان از این ابزارها استفاده کرد.

گوگل امیدوار است با این تغییرات، بتواند به افزایش امنیت کاربران و دستیابی آنها به اطلاعات مهم در این شرایط حساس کمک کوچکی  کرده باشد. تمامی این اهداف با کمک کارمندان ایرانی گوگل در آمریکا و دیگر کشورها میسر خواهد شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)