تواناتک:‌معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد که اتصال ۴۰۰ هزار خانوار در کشور و جداسازی آنها از اینترنت و اتصال به شبکه ملی اطلاعات (اینترنت ملی) آغاز شده است. وعده‌ای که مدت‌ها سر و صدا کرده بود به تحقق پیوست.

بنا به گزارش ایتنا، معاون وزیر ارتباطات با اعلام این خبر افزود: «پس از اعلام بی‌اشکال بودن ارائه پهنای باند ۲ مگابیت بر ثانیه به کاربران خانگی، اتصال نخستین گروه از کاربران خانگی به شبکه ملی اطلاعات آغاز شد و برای ۴۰۰ هزار خانوار اینترنت از اینترانت جدا می‌شود.»
«علی حکیم جوادی» با اشاره به این که این عملیات در دو بخش دستگاه‌های دولتی و کاربران خانگی انجام شده، اضافه کرد:« در زمینه جداسازی اینترنت از اینترانت کاربران خانگی نیز در سال گذشته پایلوت این کار با همکاری شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پر سرعت و شرکت مخابرات ایران اجرا شد و کاملا موفقیت آمیز و انجام شدنی بود. بنابراین با توجه به نتیجه این آزمایش که نشان داد این کار برای کاربران خانگی کاملا قابل تحقق است و نیز تصویب آیین‌نامه مربوطه در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، آمادگی لازم برای جداسازی اینترنت از اینترانت کاربران خانگی در هر زمان ایجاد شد.»
به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، این کار موجب افزایش سرعت دسترسی به سایت‌های داخلی و در نتیجه رونق گرفتن سایت‌های ایرانی خواهد شد که در نهایت توسعه دیتاسنترهای (مرکز داده) را نیز در پی دارد.
«جوادی» تصریح کرد که در مرحله نخست، اقدامات لازم برای اتصال ۴۰۰ هزار خانوار در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات و جداسازی اینترنت از اینترانت آغاز شده است.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com