سازمان حقوق بشر ایران؛ ۷ مهر ۱۴۰۱: حکم یک زندانی بلوچ به‌نام قاسم شه بخش که به اتهام «قتل عمد» دو تن از ماموران سپاه در پایگاه سپاه پیرسوران به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود، در زندان مرکزی زاهدان به اجرا درآمد.
 قاسم شه بخش

بنا به گزارش حال وش، صبح روز جاری، پنج‌شنبه ۷ مهر ماه، حکم اعدام یک مرد بلوچ در زندان مرکزی زاهدان به اجرا درآمد. این زندانی که هویتش قاسم شه بخش، ۲۳ ساله و اهل روستای پیرسوران از توابع بخش کورین زاهدان احراز شده است، با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود.

براساس این گزارش، قاسم شه بخش دو تن از نیروهای بسیج محلی سپاه در پایگاه سپاه پیراسوران را در یک اقدام تلافی جویانه به قتل رسانده بود.

این منبع به نقل از یک منبع مطلع نوشت: «در سال ۹۷، نیروهای بومی مسلح شده توسط سپاه پاسداران در پاسگاه روستای دومگ در بخش کورین واقع در زاهدان با اسلحه و لباس سپاه پاسداران با هدف تسویه حساب و انتقامجویی به منزل یکی از اهالی روستای شورو به نام ‘حاجی ولی محمد’ هجوم برده و علاوه بر ضرب و شتم ساکنین منزل و شکستن پای یک زن و تخریب وسایل خانه دو کودک به نام های یاسین شه بخش ۱۶ ساله فرزند حاج عمر و جبار شه بخش ۸ ساله فرزند قادر شه بخش را به گروگان گرفته اند.»

اعدام این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)