Snowflake سیستمی است که به کاربران سراسر دنیا این امکان را می‌دهد تا بتوانند از سد فیلترها عبور کنند. این ابزار مانند VPN بوده و کاری می‌کند که استفاده شما از اینترنت، شبیه یک تماس صوتی یا ویدیویی ساده به نظر برسد.

ابزارهای زیادی شبیه SnowFlake وجود دارد که هر کدام با روش خاصی شکل فعالیت اینترنتی را تغییر می‌دهد. برخی اینترنت را طوری هدایت می‌کنند که به نظر برسد ترافیک از سمت سیستم‌های ابری محبوب دریافت شده، برخی دیگر داده‌های را دستکاری می‌کنند تا ترافیک کاملا تصادفی به چشم بیاید.

مقابله با این ابزارها برای فیلتر‌چی‌ ها بسیار پر هزینه است چرا که مجبور می‌شود بخش بزرگی از اینترنت را مسدود کنند.

مزایای استفاده از Snowflake به جای VPN

بر خلاف VPN، برای اینکه از این ابزار استفاده کنید نیاز به دانلود برنامه مجزا ندارید. Snowflake ابزاری برای دور زدن فیلترها از داخل اپلیکیشن‌های نصب شده است. در حال حاضر این ابزار در اپلیکیشن‌هایی مثل Tor Browser رومیزی و اندروید، Onion Browser در iOS و Orbot برای اندروید و iOS، در دسترس است. اگر هر کدام از این برنامه‌ها را در دستگاه خود داشته باشید به راحتی می‌توانید از SnowFlake استفاده کنید.

Snowflake چگونه کار می‌کند؟

این ابزار به طور کامل توسط داوطلبان اداره می‌شود. به عبارت دیگر، یک کاربر به صورت تصادفی با کاربر دیگری که به صورت داوطلبانه از Snowflake را فعال کرده ارتباط برقرار می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید به هموطنان خود در عبور از فیلترینگ کمک کنید، حتما یک ابزار پروکسی Snowflake نصب و آن را اجرا کنید. تنها لازمه فعال سازی این ابزار، فیلتر نبودن اینترنت کاربر داوطلب است.

با این کار می‌توانید به هزاران داوطلب پروکسی Snowflake پیوسته و به هم‌وطنان خود کمک کنید. نگران بو رفتن IP خود نیز نباشید، چرا که IP کاربر مصرف کننده، با IP نود تور خروجی برابر خواهد بود نه با IP شما.

برای پیوستن به خانواده Snowflake به عنوان یک پراکسی، از روش زیر پیروی کنید:

راحت ترین روش برای فعال سازی پروکسی Snowflake استفاده از افزونه مرورگر کروم یا فایرفاکس است.

Install in Chrome

نصب در گوگل کروم

Install in Firefox

نصب در فایرفاکس

حال برای اینکه کاربران بتوانند از پروکسی شما استفاده کنند، باید Snowflake را فعال کنید. هر گاه شخصی به پروکسی شما متصل شد، آیکون افزونه به رنگ سبز در خواهد آمد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)