ایرانیان عزیز

در سرزمین ما اینک اشک در دیده و خشم در سینه مردمان خانه کرده است . مهسا امینی دختر ۲۲ ساله   بدون آن که جرمی مرتکب شده باشد، توسط ماموران گشت ارشاد دستگیر و تنها ظرف دو ساعت کشته شد. این اولین بار نیست که نیروهایی که باید حافظ امنیت و آرامش شهروندان باشند،  به سلاخی جوانان کشور دست می زنند، و تجربه تلخ نشان داده است که آخرین بار هم نخواهد بود.   

اگر فرد مبنای دموکراسی تلقی می شود، و رشد آزادانه فرد شرط رشد جامعه است، چگونه می شود تحمل کرد که کاربدستان رژیم جمهوری اسلامی، به تاسی از رهبر عظمای خود، عده ای از لشوش عقده ای و عقب مانده را،  سرهنگ امر به معروف می کنند،  و بی رحمانه در خصوصی ترین امور زندگی مردم حادثه آفرینی می نمایند. برپایی قشونی بنام گشت ارشاد توهین به کرامت زن ایرانی محسوب می شود،  و آشکارا تبعیض جنسیتی را به نمایش می گذارد. و شادی را که حق مسلم توده هاست از چهره ها می رباید.

درد جامعه این است که رژیمی با محوریت طلاب قرون وسطایی و با سوِء استفاده از باورهای عامیانه مردم، بر اریکه قدرت نشسته است. این رژیم نمی تواند بر مداری جدا از افسون اوهام هزار و چهارصد سال پیش،  چیزی جز تعزیه و قمه زدن و گل به سر مالیدن را بپذیرد. نگاهی به تصویر زعمای قوم بیافکنید. این ها قادر به درک زمانه ما نیستند.  در نتیجه بجای رعایت حقوق بشر،  ملغمه ای از زشتی و پلیدی می آفرینند.

هیئت مدیره اتحادیه سراسری همصدا با مردم آزادیخواه ایران، و با اتکا به منشور جهانی حقوق بشر، انزجار خود را از برپایی  گشت ارشاد و نهادهای تفتیش عقایداعلام می دارد،  وضمن عرض تسلیت به زنان و دختران میهن   و خانواده مهسا امینی،  خود را در این اندوه میهنی سهیم می داند. و می داند دیر یا زود راهکار مناسب برای رهایی از این همه ظلم،  ایران را شکوفا خواهد کرد.

هیئت مدیره اتحادیه سراسری ایرانیان سوئد 

۱۷ سپتامبر ۲۰۲۲

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)