در سومین روز تجمع خانواده های محکومان به اعدام، یکی از تجمع کنندگان به ایراد سخنانی بسیار تاثیرگذار و دردناک پرداخت

کانون حقوق بشر ایران، امروز پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱؛ سومین روز تجمع خانواده های محکومان به اعدام با خواست توقف اجرای احکام و با شعار «اعدام نکنید» در تهران مقابل قوه قضاییه برگزار شد.

خانواده های زندانیان اعم از مادران پیر و همسر و فرزندان زندانیان محکوم به اعدام با شعار «اعدام نکنید» و «نه به اعدام» در مقابل قوه قضاییه در تهران تجمع کرده و به اعدام های گسترده در زندان های ایران اعتراض کردند.

 

در این تجمع همچنین یکی از خانواده ها در خصوص فقر حاکم بر جامعه و عوارض ناشی از آن سخنانی بسیار دردناک و تاثیرگذار ایراد کرد. او که داغدیده اعدام پدر خود می باشد گفت که نگذاریم افراد بیشتری کشته شوند نگذارید خانواده ها داغدار شوند. کشتار را تمام کنید.

شایان ذکر است روز اول این تجمع در کرج مقابل دادگستری و روز دوم در تهران مقابل قوه قضاییه بوده است.

همچنین روز گذشته خانواده ها توانستند تنها ۵ دقیقه وارد ساختمان شوند اما هیچ پاسخی دریافت نکردند.

قسمتهایی سخنان یکی از شرکت کنندگان در سومین روز تجمع خانواده های محکومان به اعدام در تهران:

هر چه کشته شد بس است. تا کی عزادار عزیزانمان باشیم. تا کی از ما بکشند و هیچ نگوییم. حقمان است فقیر بودیم؟ آیا کسی می تواند فقر را درک کند؟ هیچکس نمی خواهد بفهمد نداری یعنی چه مگر در این سرزمین زندگی نکرده اید؟ ما عزادار رشیدترین فرزندان آب و خاکمان هستیم. عزاداریم لباسمان سیاه است نمی خواهیم بعد از این کس دیگری را از ما بکشند.»

او در قسمتهای دیگری از صحبتش گفت:

«من نمی خواهم کس دیگری این داغ را تحمل کند. حاضرم بخاطر این جوانانی که کشته شدند کشته شوم. هیچ ترسی از مردن ندارم. ولی مردانه و شرف داشته باشیم. می خواهند ما را بکشند؟ آیا از عزیزانمان عزیزتر هستیم. هیچکس از عزیزانی که از دست داده ایم عزیزتر نیست. این لباس سیاه بعد از ۱۲ سال تن من است و هیچ وقت فراموش نمی کنم. شما هم فراموش نمی کنید. اگر عزیزتان زیر تیغ اعدام است هیچوقت فراموش نمی کنید.

این مردن با همه مردن ها فرق دارد. پدر من ورزشکار بود. »

خانواده های زندانیان که عمدتا از زندانیان زندان های مرکزی کرج و قزلحصار هستند، در ادامه شعار نه به اعدام سر دادند.

 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)