دعوت به تظاهرات ایرانیان مقیم خارج کشور در روزی که ابراهیم رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل متّحد سخنرانی میکند.
 
هموطنان، طرفداران حقوق بشر
 
در زمانی که قرار است ابراهیم رئیسی، «رئیس جمهور» منتسب علی خامنه ای، برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متّحد به نیویورک بیاید، همچنین قرار است ایلینا دوهان گزارش فریبکارانه ای درباره وضعیت حقوق بشر در ایران به شورای حقوق بشر سازمان ملل بشر ارائه دهد.         

 
 آلینا دوهان ‏‎(Alena Douhan)‎‏ در سال ۲۰۲۰ از طرف روسیه کاندید گزارشگر ویژه برای رسیدگی ‏به پیامد تحریم‌ها شد و مورد تأیید شورا قرار گرفت و البته بدون توجه به کارنامه سیاسی او. خانم ‏دوهان تبعه بلاروس و از نزدیکان الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور آن کشور است. لوکاشنکو قبل از ‏فروپاشی شوروی در ارتش شوروی خدمت می‌کرد و از آغاز مستقل شدن بلاروس در سال ۱۹۹۴ ‏دیکتاتور بلامنازع کشورش بوده است. او از زمان به قدرت رسیدن پوتین پیرو سیاست‌های اوست و از تجاوز روسیه به اوکراین ‏حمایت می‌کند. لذا به راستی تعجب‌آور است که آلینا دوهان، فردی که مدافع سیاست‌های لوکاشنکو و پوتین ‏است، گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر شده است.
 
اینکه پوتین او را کاندید این مسئولیت کرد کافیست که به ‏ماهیت ریاکارانه گزارشات او پی ببریم. در دو سال گذشته آلینا دوهان به ونزوئلا، زیمبابوه و ایران ‏سفر کرده و مورد استقبال مأمورین امنیّتی این کشورها قرار گرفته است، چرا که نتیجه «تحقیقات» او ابزار ‏تبلیغاتی مستبدین شده است. ایران در دو دهه گذشته تقاضای ۳ گزارشگر ویژه شورای حقوق ‏بشر (عاصمه جهانگیر، جاوید رحمان و احمد شهید) را رد کرده است و مدعی شده که مأموریت آنان دسیسه نهادهای ‏امنیّتی امریکا و اسرائیل است.
 
ولی سفر دوهان به ایران مورد استقبال آخوندهای حاکم قرار گرفت و همانطور که انتظار میرفت او در گزارش خود مدّعی است که مشکل حقوق بشر در ایران مربوط به تحریمهای اقتصادی علیه کشور است. او هنگام اقامت خود در ایران نه با یک فعّال حقوق بشر تماس گرفت و نه در گزارش خود از دستگیری و شکنجه زنان و مردان آزادیخواه ایران سخن گفت. گروهی از حقوق‌دانان و ‏دانشگاهیان ایران طی نامه‌ای به میشل باشلت (‏Michell Bachelet‏) مدیر آژانس ‏حقوق بشر سازمان ملل توضیح داده اند که هدف گزارش شرم ‌آور دوهان توجیه جنایات ‏رژیم ایران در ۴۳ سال گذشته است و رسمیت دادن به آن به اعتبار آژانس حقوق بشر ‏سازمان ملل لطمه می‌زند. ما باید در تظاهرات خود در روز سخنرانی رئیسی در مجمع عمومی فریب ماٌموریّت پلید دوهان را نیز افشا کنیم.   ‏
 
ما فعّالان و طرفداران حقوق بشر وظیفه داریم که در روز سخنرانی رئیسی با تظاهرات در شهرهای محلّ اقامت خود، خصوصاٌ نیویورک، ماهیّت جنون آمیز و جامعه ستیز ولایت مطلقه فقیه را برای رسانه ها و ناظرین افشا کنیم. هدف دیگر این تظاهرات هم صدائی و همراهی با مبارزین داخل کشور، خصوصاٌ زنان و مردان زندانی است، که در تقابل با رژیم جهل و فساد، رسالت آزاد اندیشان و عدالت جویان میهن ما را زنده نگه داشته اند.
 
محکوم کردن وسیع رسانه ها و ناظرین در سطح جهان به دسیسه رژیم ملّاها در حمله تروریستی علیه سلمان رشدی، آگاهی بین المللی از اعدام بیش از چهار هزار زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ و نقش محوری رئیسی در این اعدامها که جنایت علیه بشریّت محسوب میشود و دستگیری هنرمندان و نویسندگان و زنان آزادیخواه ضد حجاب اجباری ماهیّت تروریست رژیم آخوندها را برای حامیان حقوق بشر در جهان بیش از پیش بر ملا کرده است. ما می توانیم از فرصت حضور رئیسی یا فرد دیگری که به نمایندگی او به نیویورک میاید استفاده کنیم و این واقعیّت را برای رسانه ها و ناظرینی که برای تهیه گزارش به نیویورک آمده اند روشن‌تر سازیم، که دشمنی این رژیم با صلح و مدارا و تجدّد و آزادی انسان است و ریشه در ماهیّت خرافاتی و خود بزرگ بینی بیمار گونه آنان دارد.
 
شورای امنیّت سازمان ملل در قطعنامه ۱۶۲۴ که در سال ۲۰۰۵ تصویب کرد تروریسم را به خطر انداختن انسانها و تهدید افراد غیر نظامی برای دستیابی به اهداف سیاسی خاص تعریف کرد. بر مبنای این تعریف ولایت مطلقه فقیه یک رژیم تروریست است. لذا یکی از وظایف ایرانیان پیرو اصول حقوق بشر آگاه کردن دیگران از این واقعیّت است.   
 
از شرکت کنندگان در این تظاهرات تقاضا میکنیم که به فرا جناحی، فرا ایدوئولوژیکی و فرا حزبی بودن آن احترام بگذارند و از به  نمایش گذاشتن نماد هائی که مفهوم و مواضع خاص گروهی دارند پرهیز کنند. استفاده از پرچم سنّتی ایران و پلاکارد با شعارهای حقوق بشری بیانگر تعهّد ما به مدنیّت و احترام به کثرت اندیشه و تحلیل سیاسی در جامعه ایران است.  
 
هیأت مسئولان کارزار حقوق بشر برای ایران

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)