“روزی نیست که عابرین با صدای گریه نوزادی رها شده در کنار سطل آشغال و در اماکن عمومی روبرو نشوند.”

محمدرضا محبوب‌فر عضو انجمن علمی ارتقای سلامت اعلام کرد که بنا بر آمار وزارت بهداشت، روزانه هزار جنین در کشور به‌صورت قانونی یا غیرقانونی سقط شده و می‌میرند که به این آمار رسمی باید آمار غیررسمی و ثبت نشده سقط جنین و نیز نوزادان متولد و رها شده را نیز اضافه کرد؛ مانند آنچه در روز‌های گذشته رخ داده است.

او گفته بود براساس آمار‌هایی که از مراکز بهداشتی، مددکاران اجتماعی و… در اختیارش قرار گرفته، در ۱۰ روز اخیر حدود ۵هزار نوزاد در سراسر کشور رها شده‌اند؛ یعنی روزانه ۵۰۰ جنین تازه متولد شده.

مطرح شدن این ارقام و آمار از سوی این عضو انجمن علمی ارتقای سلامت در حالی است که معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، اول دی ماه سال ۹۸ گفته بود “سالانه” به طور میانگین حدود پنج هزار کودک بین سنین نوزادی تا ۱۸ سال در سازمان بهزیستی “پذیرش” می‌شوند.

با گسترش فقر و فلاکتی که حکومت اسلامی بر بخش بزرگی از مردم جامعه ایران تحمیل کرده و هم چنین با اتخاذ سیاستهای غلط و غیر مسئولانه در ارتباط با افزایش جمعیت و در دسترس نبودن امکانات پیشگیری از حاملگی روزی نیست که عابرین با صدای گریه نوزادی رها شده در کنار سطل آشغال و در اماکن عمومی روبرو نشوند.

فقدان اماکن و خدمات پزشکی و مشاوره ای برای جوانان. ازدیاد تن فروشی بویژه در میان جوانان ، گسترش اعتیاد ، بیکاری و بی مسکنی ، دخالت‌های ارتجاعی نهادهای حکومتی در زندگی خصوصی افراد و وجود فرهنگ عقب افتاده در مورد تولد کودکان در خارج ازدواج رسمی، فاکتورهای اصلی در ازدیاد روز افزون نوزادان و کودکان خرد سال رها شده در خیابان‌ها و کوچه های شهر است.

آمارهای رسمی از بیش چهارصد هزار سقط جنین در شرایط غیر بهداشتی در کلینیک های غیر رسمی در سال حکایت دارند. اگر امکانات پیشگیری و کمک های پزشکی و مشاوره ای کافی وجود داشت چگونه در روز هزار و سیصد سقط جنین صورت می گرفت که آمار کل سقط جنین ها هم نیست.

جامعه سرمایه داری تنها دو راه را در مقابل زنانی که ناخواسته باردار مىشوند قرار مىدهد:

از بین بردن جنین

و یا تحمل شرایط سخت روحی، اقتصادی و اجتماعی در صورت حفظ جنین.

فقر و ناتوانی در تامین اقتصادی فرزندان، موانع واقعی و عملی آه داشتن فرزند و مراقبت و پرورش او بر سر راه شرکت زنان در زندگی اجتماعی و اقتصادی، قرار مىدهد، و مشکلات اجتماعی داشتن فرزند برای زنان مجرد، باعث مىشود تا بسیاری از زنان خواهان ختم حاملگی خود گردند.

در صورت غیر قانونی بودن این عمل، زنان باردار به سقط جنین بوسیله افراد غیر متخصص، تحت شرایط غیر بهداشتی و با تحمل هزینه های زیاد تن مىدهند. باتوجه به این واقعیت، باید حق سقط جنین در صورتیکه خطر جانی برای زن در بر نداشته باشد و سن جنین بیش از ۱۶ هفته نباشد، برای عموم زنان به رسمیت شناخته شود، و سقط جنین به اجازه هیچ فرد و مرجعی به جزء خود زن مشروط نمىگردد؛ عمل سقط جنین باید در بیمارستانها و کلینیک ها، و تحت نظر پزشک متخصص و بطور رایگان انجام گیرد.

افرادی که بدون داشتن تخصص لازم اقدام به انجام این عمل مىنمایند مجرم محسوب میشوند.

حکومت اسلامی و سیاستهای ارتجاعی آن در زمینه افزایش جمعیت، مسبب چنین فجایعی است. رها شدن نوزادان و کودکان خرد سال فاجعه انسانی تکان دهنده ای است که سندی است بر ورشکستگی سیاسی و اخلاقی حاکمان و مسئولان و مدیران بالای جمهوری اسلامی.

حکومت اسلامی نه تنها خطر و تهدید بزرگی است برای سلامتی و امنیت نسلهای امروز است، بلکه زندگی و امنیت نسلهای فردای کشور را دچار مشکلات جدی و بنیادی کرده است.

نوزادان و کودکان رها شده در کنار و در داخل سطل آشغال ها که می توانند به آسانی طعمه حیوانات قرار گرفته و یا سهوا کشته شوند رسوایی و ننگ حکومت اسلامی و حاکمان دزد و فاسد آن است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)