پدر و پسری که ۴۰ سال پیش در زمان جنگ ویتنام به جنگل گریخته بودند؛ و تمام این مدت در یک خانه­ی جنگلی زندگی می­کردند؛ زنده پیدا شدند.

هو وان لانگ، ۴۲ ساله، و پدر ۸۲ ساله­اش زمانی که مادر خانواده و دو فرزند کوچکش روی مین رفتند و کشته شدند؛ به جنگل گریختند و تمام ارتباطشان را با جهان بیرون قطع کردند.

یک روزنامه­ی محلی گزارش کرد؛ آنها فقط عورتینشان را با لباس­هایی از برگ پوشانده بودند و با تبری دست­ساز برای آتش روشن کردن درخت می­انداختند. غذایشان ذرتی بود که خودشان می­کاشتند؛ به همراه میوه و ریشه­های جنگلی و شکار گاه به گاه. در خانه­ی درختیشان که پنج متر از زمین ارتفاع داشت؛ تیر و کمان و چاقو برای شکار حیوانات نگه می­داشتند. و البته یادگارهای محدودی از زندگی سابقشان. پدر شلوار سربازی­اش را نگه داشته، و با دقت تا کرده و گوشه­ای نهاده بود. کنار شلوار، کت قرمز کوچیکی بود که پسر وقت فرار به جنگل بر تن داشته است.

vietnamfatherson-16-6-922

رسانه­های ویتنامی یک پسر دیگر آقای هو را پیدا کردند. مردی به نام هو وان تری، که گفت پدر و برادرش را بیست سال پیش پیدا کرده است؛ ولی نتوانسته آنها به بازگشت به جامعه­ی مدرن راضی کند. او گفت افراد دیگری را هم با خودش به جنگل برده است تا پدر و برادرش را راضی کند، ولی آنها هربار کسی را می­دیدند؛ می­گریختند و مخفی می­شدند.

گفته می­شود این دو نفر به سختی می­توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند، پسر آقای هو فقط چند کلمه از زبان محلی را بلد است، و پدرش نیز کلا عادت سخن گفتن را از دست داده است. این پدر و پسر را گروهی از جنگل نوردان که به عمق جنگل تای ترا در استان گوانگ در مرکز ویتنام سفر کرده بودند؛ دیدند و به مقامات معرفی کردند. تصاویری که در یک وبسایت ویتنامی منتشر شده بود؛ آقای هو را در حال خروج از جنگل روی بیماربر نشان میداد. در حالی که روستاییان کنجکاو دوره­اش کرده بودند. مقامات ویتنامی تایید کرده­اند که هو وان تان روزگاری زندگی عادی به همراه خانواده­اش داشته است. نظر مقامات این است که آقای هو در اثر شوک ناشی از انفجار همسر و فرزندانش به جنگل پناه برده است.

لینک به خبر اصلی

این متن اصلی خبر بود، اما سوالی که برای من ایجاد شد و باعث شد این خبر را ترجمه کنم این بود: آیا پسر آقای هو کار درستی کرد که پدر و برادرش را در جنگل رها کرد، یا باید با اصرار و پیگیری مقامات را مجبور می­کرد آنها را به زندگی مدرن برگردانند؟ نظر شما چیست؟

برچسب ها تایلند

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com