طی روزهای گذشته و همزمان با شروع ماه محرم، مشاهده شده که در بستر زاینده رود، شهروندان و کشاورزان معترض نسبت به انتقال آب زاینده رود، تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند.
شهروندان می‌دانند که انتقال آب را بازوی صنعتی سپاه پاسداران برای امور مافیایی و صنعتی حکومت انجام می‌دهد و عامل قتل و ناقص کردن جوانانمان در #اعتراضات_آب سال گذشته هم همین مفتخورهای بی‌وجود بودند.

این تجمع اعتراضی نباید توسط عده‌ای چه خواسته یا ناخواسته، تبدیل به مرثیه‌خوانی و عزاداری شود. نباید روحیه اعتراضی مردم را حاشیه‌ای کنند و به جای آن فرهنگ و روحیه عزا و غم را جایگزین کنند.
از همین رو فراخوان ما به مردم شهرمان، دانشجویان پیشرو و معترض، زنان مبارز و جوانان دلیر و پرشور اصفهان که سال گذشته یکی از بزرگترین اعتراضات زیست‌محیطی کشور با محوریت ضدیت علیه حکومت را رهبری کردند این است که:
🔴 مرثیه را به اعتراض تبدیل کنیم! 🔴

عامل تمام خشکی‌ها و فرونشست‌ها که حالا دیگر به قلب شهرمان رسیده حکومتی است که سودجویی خدا و آیینش است، جهانبینی‌اش استثمار و سرکوب کارگران و کشاورزان و شهروندان شده و از قِبَل آن، فرزندانشان را به خوش آب و هواترین کشورهای جهان با امکانات عالی می‌فرستند. ما این بازی کثیف شما را فهمیده‌ایم و دیگر اجازه بازی در زمین مرثیه و عزا را نخواهیم داد!!!

❌ محل فراخوان:
بستر خشک زاینده رود، اطراف سی‌و‌سه پل و پل خواجو
با شعارهای محکم و کوبنده علیه سیاست‌گذاران خشکی زاینده رود

دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان
۱۶ مرداد ۱۴۰۱
(عکس از آرشیو اعتراضات آب ۱۴۰۰ اصفهان)

کانال تلگرام: @isfahanuni97

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)