در حالى که از سوى سرپرست وزارت علوم، دکتر حسین سلیمی به عنوان رئیس دانشگاه علامه طباطبائی جایگزین حجت الاسلام صدرالدین شریعتی شده و از ظهر امروز کار خود را آغاز مى کند نزدیکان مصباح یزدى از برکنارى رییس پیشین دانشگاه علامه خشمگین شده و آن را “اسلام‌زدایی از دانشگاه‌ها” خوانده اند.

محمود نبویان عضو فراکسیون جبهه پایدارى (هواداران مصباح یزدى) و رییس کمیته اسلامی کردن دانشگاه‌ها در مجلس شورای اسلامی دیروز در واکنش به خبر عزل رییس دانشگاه علامه طباطبایی از سوی سرپرست وزارت علوم به خبرگزاری فارس گفت: «بسیار جای تعجب است که چند سرپرست بسیار افراطی از طرف آقای روحانی برای برخی وزارتخانه‌ها معرفی شده‌اند که این مسئله در وزارت علوم بیشتر جلب توجه می‌کند.»

وی افزود: «متاسفانه فرد افراطی که سرپرست وزارت علوم شده در فتنه نقش تحریک‌کننده داشت و اندیشه‌های وی هم با اندیشه اسلامی شدن دانشگاه‌ها سازگاری ندارد.»

رییس کمیته اسلامی کردن دانشگاه‌ها با اظهار این‌که «نمی‌دانم چرا توفیقی با نیروهای بسیجی و مذهبی دشمنی دارد؟» افزود که «به نظر می‌رسد عزل آقای شریعتی از سوی توفیقی در راستای اسلام‌زدایی از دانشگاه‌ها باشد.»

صدرالدین شریعتی که در دوران ریاست خود بر دانشگاه علامه طباطبایی علاوه بر جداسازی جنسیتی در این دانشگاه٬ بسیاری از استادان را به اجبار بازنشسته کرده٬ در گفتگویى با کیهان برخی استادان را به داشتن «مسئله اخلاقی» متهم کرده است. صدها نفر از دانشجویان دانشگاه علامه با شرکت در یک کمپین و با صدور بیانیه اى خواستار برکنارى صدرالدین شریعتى شده بودند.

 جعفر توفیقی، سرپرست وزارت علوم به تازگى در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالى در ارتباط با تغییر رییس دانشگاه علامه طباطبایی و مطالبات مطرح شده در این ارتباط از سوی جمعی از دانشجویان این دانشگاه گفته بود: انتقاداتی در ارتباط با عملکرد صورت‌گرفته در این دانشگاه به وزارت علوم منتقل شده که در حال بررسی آنها هستیم؛ ان‌شاءالله طی دو سه روز آینده تصمیم وزارت علوم در این زمینه اعلام می‌شود.

از سوى دیگر صدرالدین شریعتی٬ رئیس پیشین دانشگاه علامه طباطبایی به تازگى در گفتگویی با خبرگزاری امنیتى تسنیم ادعا کرده بود که «جلوی فتنه» را در این دانشگاه گرفته و یکی از علت‌های مخالفت با وی این است که عده‌ای می‌خواهند «انتقام دوران فتنه» را از او بگیرند.

وی گفته است: «در جریان سال ۸۸ که بخشی از اصحاب فتنه که اسامی آن‌ها مشخص است و اگر لازم باشد اسامی آن‌ها را در اختیار جراید می‌گذارم، در دانشگاه علامه حضور داشتند. این افراد قصد داشتند مانند سال‌های ۷۸، ۷۹ و حتی ۸۰ و ۸۱ این دانشگاه را مرکز فرماندهی فتنه قرار دهند و جنگی علیه نظام و رهبری راه بیندازند.»

صدرالدین شریعتى با بیان اینکه «اما ما جلوی این فتنه را در دانشگاه گرفتیم و امتحانات دانشگاه را پیش بردیم»٬ افزوده است: «فکر می‌کنم آقایان قصد دارند انتقام آن را از بنده بگیرند.»

شریعتی ضمن انتقاد از تغییر برخی روسای دانشگاه‌ها گفته است: «تا زمانی که مسئول هستم با قدرت سر کار حاضر می‌شوم.»

به گفته وی «این مسئولیت تکلیف شرعی بنده است و تا زمان مسئولیت با قدرت و جدیت کار خود را ادامه می‌دهم.»

رئیس پیشین دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرده است: «بنده که سرباز حسن و حسین نیستم، سرباز نظام و ولایت هستم لذا تا جان دارم انجام وظیفه خواهم کرد.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com