تهران – اکباتان؛ بلرزید! بلرزید! فیلم شعار بازاریان خشمگین و حرکت آنان بسوی لاله زار

صنف لوازم یدکی تهران در اعتراض به مالیات‌های نجومی اعتصاب کرده و به سمت خیابان لاله‌زار راهپیمایی کردند. این اعتصاب و راهپیمایی روز شنبه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۱ برگزار گردید. صنف لوازم یدکی تهران در مواجه با نیروهای امنیتی خطاب به آنها شعار می‌دادند «بلرزید، بلرزید». نیروهای امنیتی تلاش کردند، راهپیمایی اعتراضی صنف لوازم یدکی تهران را متفرق کنند. اما به دلیل زیاد بودن جمعیت موفق به این حرکت نشدند. بازاریان خطاب به نیروهای سرکوبگر شعار «بی‌شرف بی‌شرف» سر دادند. بازاریان در ادامه سایر همکاران را دعوت به شرکت در اعتراض کرده و شعار می‌دادند: «بازاری با غیرت حمایت حمایت»

اعتراض صنف لوازم یدکی تهران به شیوه جدید ممیزی مالیات می‌باشد. بازاریان این شیوع اخذ مالیات را خلاف عرف و غیرقانونی می‌دانند. آنها با توجه به پایین آمدن قدرت خرید مردم و کاهش درآمد، خواهان کاهش مالیات‌های نجومی هستند.

گرانی و تورم افسارگسیخته و افزایش مالیات‌ها

گرانی و تورم افسارگسیخته باعث کاهش قدرت خرید مردم و در نتیجه کم شدن تقاضا شده ‌است. در این وضعیت دولت با افزایش مالیات‌ها فشار بیشتری بر بازاریان وارد کرده است. بازاریان در شهرهای مختلف می‌گویند: «افزایش مالیات‌ها برای تامین کسری بودجه است. دولت برای جبران کسری بودجه بایستی به جای افزایش مالیات‌ها به کاهش هزینه‌های خود و کم کردن از بودجه نیروهای سرکوبگر اقدام کند. اما نه تنها بودجه این نیروها کاهش نیافته، بلکه افزایش نیز یافته است.»

صنف لوازم یدکی تهران و سایر بازاریان کشور، در حال حاضر به دلیل سیاست‌های چپاول‌گرانه دولت رئیسی بشدت متضرر شده‌اند. افزایش هزینه‌ها از جمله اجاره بها، آب و برق و… باعث کاهش درآمد بازاریان شده است. افزایش نرخ مالیات واحدهای تجاری به معنی ورشکستگی بازاریان است. این موضوع علت اصلی اعتراضات بازاریان در روزهای اخیر است.

با افزایش قیمت دلار، خیز دوباره گرانی و تورم میزان خرید مردم را بشدت کاهش داده است. کاهش قدرت خرید و تضعیف معیشت خانواده‌ها تاثیرات منفی خود را بر حوزه تجارت و تولید نیز خواهد گذاشت…

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)