بیش از چهار دهه قبل ابراهیم یزدی که ادعای جمهوری خواهی داشت نهایتا در پاریس به مترجم، سخنگو، نوکر و جاده صاف کن نیروهای مذهبی و مشخصا خمینی بدل شد. همزمان هم نقش هماهنگ کننده بین دستگاه جاسوسی آمریکا و مذهبیون را ایفا میکرد. حتی در این راه کمک کرد که ساواک پهلوی به خدمت مذهبی ها دربیاید. حالا حکایت افرادی مثل مجید توکلی است. مجید توکلی فعال سابق دانشجویی و فعال اینترنتی ِحال حاضر، تمام تلاشش برای مقابله با معلمان و کارگران است. این شخص یک مدت ادعا میکرد جمهوری خواه است اما الان که دیده بزنگاه سیاسی است یکدفعه به این باور رسیده که پهلوی شاید گزینه مناسبی باشد!

مجید توکلی البته برای رسیدن به این نتیجه گیری ضد مردمی، مدت ها مشغول زمینه چینی و آسمان و ریسمان کردن بود و به هر بهانه ای معلمان و کارگران معترض را مورد توهین قرار میداد. از نظر این نیروهای ضد کارگری، اعتراض طبقاتی و تشکل مستقل کارگری، خطر محسوب میشود چون طبقه کارگر وقتی قدرتمند باشد جایی برای امثال پهلوی یا دوستدارانش مثل توکلی باقی نمی ماند. توهین و تحقیر امثال فعالین اینترنتی مثل توکلی علیه معلمان و کارگران، از سر نادانی و خنگی نبود بلکه برای این بود که بتوانند به جای نیروهای کارگری، افراد دست راستی را به عنوان آلترناتیو سیاسی خود معرفی کنند. ما در خیابان در حال مبارزه ایم اما یک عده در اینترنت برای ما نسخه پیچی میکنند! توکلی هم مدتی زیرپوستی این کار را میکرد اما الان نقاب از رخ برداشته و علنا از پهلوی حمایت میکند. نقطه مشترک پهلوی و سربازان سیاسی و اینترنتی مانند توکلی همگی این است که ضد اکثریت مزدبگیر و زحمتکش جامعه یعنی طبقه کارگرند که هشتاد درصد جامعه را تشکیل میدهند.

سال ها قبل هم ابراهیم یزدی از نهضت آزادی نقشی از این دست اما در فضای واقعی را برای خمینی ایفا کرد. البته مجید توکلی کاریکاتوری مضحک و اینترنتی و سلبریتی از آن قضیه است. اگر ابراهیم یزدی بعد از جاسوسی برای مذهبیون و وصل کردن سیا به آنها و به وصل کرد ساواک به انها، خوش خدمتی بزرگی به آمریکا و ج.ا کرد اما به زودی خانه نشین شد. مجید توکلی هم ممکن است به سرعت و بعد از اینکه مورد استفاده قدرت خواهان ِ ضد کارگر قرار گرفت، توسط همان ها به گوشه ی تنهایی فرستاده شود. منتها اینبار مثلا در فضای مجازی او را “بلاک” خواهند کرد. الان میگذارند خوش خدمتی کند اما دیری نخواهد پایید که او را هم به انباری های مجازی و اینترنتی خواهند فرستاد. به این دلیل است که مجید توکلی کاریکاتوری از ابراهیم یزدی است و البته هر دو ضد کارگران و معلمان و مزدبگیران. طرفداری ش از پهلوی و همزمان عناد ورزی اش با طبقه کارگر اصلا تصادفی نیست. هر دو اقدامش به هم میآید. منتها فرق امروز با چهل سال قبل این است که ما فریب بازیها و نام ها را نمیخوریم.

آلترناتیو ما خیلی روشن است: حکومت دموکراتیک حداکثری که متشکل است از نمایندگان شوراهای مستقل کارگران و مزدبگیران از سراسر کشور و از همه رسته ها و صنف ها و همچنین نماینده تشکل های مستقل کارگری و طبقاتی از نقاط مختلف و در راس آنها شوراهای مستقل کارگری.

مجید توکلی و رهبر معنوی و مادی اش پهلوی، هر چه تلاش بکنند، میان طبقه کارگر که اکثریت جامعه ماست اقبالی نخواهند داشت. ما کارگران خودمان آلترناتیو برای جایگزینی حکومت فعلی هستیم. خودمان اعتراض کرده و میکنیم و شورش و خیابان از آن ماست و خودمان هم برای نتیجه اش تصمیم گیری و دخالت خواهیم کرد.

پیام دریافتی

******************

در همین رابطه:

[مشاهداتی مختصر مفید از کانال تلگرامی “سرخط” درباره حضور حضرت توکلی در کلاب هاوس]

 هدیه‌ی نیروهای امنیتی به اوباش توئیتری

شب گذشته در حالی که سخنگویان فرقه‌ی ابتذال شر در حال تلاوت این بودند جنبش معلمان خیابان را مصرف می‌کند، نیروهای امنیتی در ادامه‌ی تهاجمات چند هفته‌ی اخیر خالد عبداللهی، محمد فتاحی، سلیمان عبدی، عزیز مرزی و صلاح سرخی را در سقز و هیوا قریشی را در دیواندره بازداشت کردند.

صبح امروز نیز چندین نیروی لباس شخصی عزیز قاسم‌زاده، سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان را با ضرب و شتم شدید ربوده‌اند و او را یک آمبولانس به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

اوضاع چنین است «مخالفان مجاز» را از خیابان و خانه می‌ربایند و «مخالفان غیرمجاز» در کلاب‌هاوس علیه جنبش ربوده‌شدگان منبر می‌روند. تقسیم کاری زیبا.

 

#ننگ_بر_فرقه_ابتذال_شر
#جنبش_معلمان
#مبارزات_صنفی_معلمان

@sarkhatism

***************

یانکی و حاج‌آقا

اکبر و ابراهیم: اسلام (نسبتاً) ناب محمدی، اسلام ناب آمریکایی

 

 

********

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)