برخی از بلاگرهای ایرانی در این سالها به درستی و با تکیه بر صداقت و علم نکات زیادی را به من یاد داده‌اند اما این روایت یک شکستو فریب است که بازگو کردنش شاید به کسی کمک کند.

▪️من در یکسال گذشته با دنبال کردن یکی از پیشنهادات ضد لک یکی از این بلاگرهای به‌نام، باسواد و مدعی مبارزه با تبلیغات«دوزاری» روتین پوستی‌ام را شروع کردم. معرفی محصولات در سه سطح مالی تعریف شده بود و من سطح دو و سطح سه را به مدتیکسال بدون نتیجه دنبال کردم.

این درحالی بود که بلاگر نامبرده خودش نتیجه گرفته بود. روی کاغذ همه چیز درست است و بصورت علمی همان سرم ده پوندی باید کارسرم بیست پوندی را بکند!

من نه تنها نتیجه نگرفتم که پوستم چرب، کدر و خسته بود.به متخصص پوست در رده متخصصین گران‌قیمت مراجعه کردم و روتین پوستیرا دنبال کردم که قیمتش فاصله نجومی با محصولات موجود در بازار داشت و خوب نتیجه در عرض یک هفته ناباورانه بود.

امروز صبح بلاگر معروف عکسی از صورتش گذاشت با کامنت یکی از دنبال کننده‌ها که گفته بود چقدر پوستت خوب شده است. دراستوری بعد عکس روتین پوستی‌اش را گذاشت که همان محصولاتی بود که دکتر متخصص به من داده بود و قیمتش چهار برابرمحصولاتی است که ایشان معرفی کرده بود و گفته بود نتیجه گرفته است!

اینکه شخصی نخواهد روتین پوستی‌اش را اعلام کند به خودش مربوط است؛ اما اینکه کسی ادعا کند این روتین در سطح قیمت کهبالاترینش بشود نهایتا ۲۰۰ پوند این مشکل را رفع می‌کند اما بعد روتین خودش چیزی نزدیک به ۷۰۰ پوند باشد فریب مخاطب است.

لک‌های پوستی، حتی آنها که فقط به‌خاطر آفتاب است با این روتین‌ها رفع نمی‌شود و متاسفانه هزینه‌بر است. پیشنهاد من دنبال‌کردنبلاگرها، حتی بهترین‌شان، برای رفع مشکل اساسی پوست نیست.

در پیوست این یادداشت، تصویر روتین پوستی است که آن خانم بلاگر استفاده می‌کند و من هم بعد از نسخه پزشک همین را مصرفمی‌کنم که در انگلستان فقط در مطب دکترها ارایه می‌شود و نمی‌توانید آنلاین یا از فروشگاه تهیه کنید. قیمتش هم ۶۷۰ پوند است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)