یکی از کارکنان نهاد ریاست جمهوری در حال خارج کردن اسناد “هدیه ۲۲ میلیارد تومانی احمدی نژاد به خودش” از ساختمان ریاست جمهوری بازداشت شده است.

سایت روزنو، نزدیک به دولت حسن روحانی، با اشاره به اینکه “دولت دهم در آخرین روزهای فعالیتش علاوه بر ۱۶ میلیارد تومانی که به دانشگاه احمدی نژاد هدیه کرد” خبر داد که ۶ میلیارد تومان هم در آخرین روزهای کاری دولت دهم به بازسازی ساختمان لادن اختصاص یافت که محل استقر ار محمود احمدی نژاد و نزدیکانش تحت عنوان “دفتر رئیس جمهور سابق” است.

این سایت همچنین خبر داد که ،در روزهای اخیر “وقتی یکی از کارکنان نهاد ریاست جمهوری قصد خارج کردن اسناد پرداخت این مبالغ از نهاد ریاست جمهوری را داشت، حراست نهاد ریاست جمهوریاز این اقدام جلوگیری کرده و “کارمند” مورد نظر “بازداشت” شده است.

خبر بازداشت کارمند نهاد ریاست جمهوری تاکنون از سوی دستگاه ها و مقام های رسمی تائید نشده است اما چهار روز پیش روزنامه جمهوری اسلامی از شناسایی شماری از کارکنان نهاد ریاست جمهوری خبر داده و نوشته بود: “عناصر باقی مانده از دولت سابق در بخش مالی نهاد ریاست جمهوری هنوز هم به توصیه های روسای گذشته خود که از نهاد اسباب کشی کرده اند عمل می کنند و حتی به حواله های تاریخ گذشته یا بی تاریخ آنها ترتیب اثر داده و مبالغ قابل توجهی را هر روز به این و آن می پردازند.”

اکنون سایت روزنو با تاکید براینکه “عدد بذل و بخشش های دولت دهم از بیت المال در آخرین روز های کاری اش به ۲۲ میلیارد تومان” رسیده است، نوشته است: “مرتضی بانک ،معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، پس از اطلاع از این اقدامات غیرقانونی تیم احمدی نژاد، اعتراض شدیدی به محمدعلی زهره ای معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری” کرده است.

ماجرای هدیه ۱۶ میلیارد تومانی محمود احمدی نژاد به دانشگاه خودش در روز برگزاری مراسم تحلیف حسن روحانی، نخستین بار از سوی روزنامه جمهوری اسلامی فاش شد و در روزهای اخیر بازتاب گسترده ای در رسانه ها درپی داشته است.

حمید بقایی از اعضای تیم محمود احمدی نژاد برداشت مبلغ ۱۶ میلیارد تومان از ذی‎حسابی نهاد ریاست جمهوری رارد نکرد اما به خبرگزاری فارس گفت:”منتشر کردن یک سند دلیل بر تخلف نیست. دوستان برای اثبات ادعای خود، تخلف این سند را مطرح کنند” و “اگر سند دیگری نیز در رسانه‌ها مطرح شود من باز هم می‌گویم که شما تخلف آن سند را مطرح کنید.”

محمود احمدی نژاد خود را پاک ترین دولت تاریخ معرفی می کرد، و علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ضمن حمایت مکرر از اقدامات او طی هشت سال گذشته، در ۲۳ تیر ماه سالجاری در جریان آخرین دیدار رسمی با اعضای دولت دهم درباره محمود  احمدی نژاد و اعضای دولتش گفت: “در ۸ سال اخیر همه احساس و درک کردند که رئیس جمهور محترم و همکاران ایشان، با تحمل سختی ها، نسبت به همه دولتها و دوره های دیگر، کارهای بسیار پرحجم و پرشتابی انجام می دهند.”

رهبر جمهوری اسلامی حتی از  “خودداری دولت در استفاده از امتیازات مسئولان دیگر کشورها” تقدیر کرد و گفت:”بی اعتنایی به امتیازات، کار بی وقفه و خودداری از آسودگی و استراحت، امتیاز بزرگ این دولت است.”

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com