۶۸ کشته، مصدوم و مفقود در سانحه خروج قطار مسافربری مشهد ـ یزد از ریل

در یک سانحه دلخراش خروج قطار مسافربری مشهد ـ یزد از ریل در محور طبس ـ یزد، ۱۳ تن از مسافران کشته و بیش از ۵۵ نفر مصدوم و مفقود شدند. این حادثه در ساعت ۵:۳۰ صبح روز چهارشنبه ۱۸ خرداد در خراسان جنوبی، کیلومتر ۵۰ محور طبس ـ یزد روی داد. علت حادثه قطار مسافربری مشهد ـ یزد برخورد قطار با بیل مکانیکی عنوان شده است.

صبح روز چهارشنبه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۱، بر اثر خروج قطار از ریل در مسیر طبس ـ یزد ۱۳ تن از مسافران کشته و بیش از ۵۵ تن مصدوم و مفقود شدند. به گفته سیدحسن موسوی، معاون ناوگان مسافری راه آهن این سانحه بر اثر برخورد بیل مکانیکی با قطار مسافربری مشهد ـ یزد اتفاق افتاده است.

وی در تشریح این حادثه گفت: «در پی این برخورد ۵ واگن از خط خارج شده و طبق اعلام اورژانس متاسفانه ۱۰ نفر فوت شدند و ۱۲ نفر هم مصدوم شده‌اند.»

  •  

محمدرضا رضایی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز در تشریح جزئیات حادثه گفت: «تاکنون ۱۰ نفر جان باخته و ۵۰ نفر مصدوم شده‌اند که حال ۱۶ مصدوم وخیم اعلام شده است، همچنین ۵ نفر هم مفقود هستند.»

اما بر اساس خبرهای تکمیلی در این حادثه بیش از ۱۳ تن از مسافران کشته و حال ۱۶ تن از مصدومان وخیم گزارش شده است.

این قطار از مشهد به سمت یزد در حال حرکت و دارای ۳۴۸ مسافر بوده است.

معاون ناوگان مسافری راه آهن در پاسخ به این سوال که ساعت ۵ صبح بیل مکانیکی در حال چه کاری در محل سانحه بوده‌ است، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت در دست بررسی است.

اما فرماندار ویژه طبس، علت حادثه را وجود دستگاه زیرکوب بر سر راه قطار اعلام کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)