دادگاه ویژه روحانیت تبریز طی حکمی “عبدالسلام گلنواز” روحانی اهل سنت و امام جماعت یکی از مساجد شهر سردشت در آذربایجان غربی را به شش سال زندان و خلع دائم از لباس روحانیت محکوم کرد.

به گزارش آژانس خبری موکریان از سردشت، ماموستا “عبدالسلام گلنواز” امام جماعت مسجد محله “شیوه ابراهیم” در شهر سردشت از طرف دادگاه ویژه روحانیت تبریز به ریاست قاضی هوشیار به شش سال حبس و خلع دائم از لباس روحانیت محکوم شد.”

جلسه محاکمه ماموستا “عبدالسلام گلنواز”روز دوشنبه چهارم شهریورماه و بدون حضور وکیل مدافع به مدت سه ساعت برگزار شد و “سلام گلنواز” در قبال اتهامات وارده از جمله “انتقاد ازعملکرد مسئولان در کردستان و دفاع از مردم این منطقه با هدف تحریک آنان”،و همچنین اتهاماتی چون ” تبلیغ باورها و عقاید اهل سنت به قصد ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی، همکاری با احزاب مخالف نظام و عضویت در نهاد غیرقانونی مکتب قرآن و پیروی از احمد مفتی زاده”، از خود دفاع کرد.

دادگاه ویژه روحانیت تبریز اما در نهایت این روحانی اهل سنت را به ۶ سال زندان و خلع دایم لباس محکوم کرد. این دادگاه یک دستگاه قضایی ویژه، فراقانونی و تحت نظر رهبر جمهوری اسلامی است که رئیس، دادستان و قضات آن را روحانیان شیعه تشکیل می دهند،روحانیان اهل سنت را نیز محاکمه می کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com