اعلام همراهی با فراخوان اعتصاب غذای سراسری در حمایت از اسکندر لطفی و اصغر امیرزادگان توسط همکاران در انجمن صنفی معلمان فارس و کانون صنفی معلمان استان بوشهر

 

 

ما را سریست با تو که گر خلق روزگار
دشمن شوند و سر برود هم بر آن سریم

 

 

براساس گزارش شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران « در حمایت از معلمان زندانی و در اعتراض به پرونده سازی علیه فعالان صنفی و به ویژه در همراهی با اعتصاب غذای سخنگوی شورای هماهنگی #اسکندر_لطفی» ۲۹ نفر از فعالین صنفی همزمان در شهرهای مختلف در بیرون از زندان دست به اعتصاب حمایتی زده اند. اسامی اعتصابیون : «محسن عمرانی، محمدرضا رمضانزاده، عزیز قاسم زاده، طاهر قادر زاده، عبدالله رضایی، رضا مسلمی، آمانج امینی، مرتضی الیاسی، پروین اسفندیاری، اصغر حاجب، خان عزیز اسماعیلی، یعقوب یزدانی، اردشیر صیادی، وحید میرشکار، ولی میرزا سیدی، پروین سلیمی، مرضیه طلائی، شهرزاد قدیری، مهدی فتحی، محمود ملاکی، احمد قادری، زینب سپهری، صلاح آزادی، محمد حسن پوره، معصومه دهقان، فرزانه داودپور، فرامرز خداشناس، شهریار نادری و محبوبه فرحزادی» اعلام شده که از صبح ۱۲ خرداد اعتصاب غذای خود را آغاز کرده اند.

این حرکت اعتصابی که بیانگر همبستگی درخشان و شورانگیز مبارزاتی در حمایت از معلمان و فعالان زندانی است، اگر از طریق رسانه های پرمخاطب و گروهها و شبکه های مستقل اجتماعی در کانون توجه افکار عمومی قرار گیرد و دامنه اعتصاب گسترش یابد قطعا مورد حمایت تشکل های مستقل کارگری، گروههای بازنشستگان، نویسندگان و هنرمندان، سینماگران، و وکلای مستقل و مردمی قرار می گیرد. نهادن جان و سلامت در سبد حق خواهی مشروع مطالباتی و رسانه ای کردن هر چه گسترده تر آن که تشریح دلایل اعتصاب از سوی یکایک اعتصابیون از فقرات مهم آن است، بالقوه از این ظرفیت برخوردار است که هر اعتصابی را به یک کانون حمایت و همبستگی تبدیل کند و دامنه اعتصاب های حمایتی را نیز گسترش دهد.

🔹بیرون کشیدن اعتصاب غذا از پشت دیوارهای قطور زندان به عرصه جامعه و شکستن حصار زندانبانان و سانسور خبری، رنج و مصیبت های زندانی را در معرض داوری و حق خواهی مردم قرار می دهد و به شکل گیری کانون های حمایت و همبستگی با اعتصابیون منجر می شود. این ابتکار مبارزاتی درخشان از این طریق به جنبش مطالباتی فرصت می دهد تا با مردم کوچه و خیابان برپایه ریل حمایتی مدنی جدید، مشروع و موازی پیوند برقرار کند.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)