آواز تابستانی در پائیز – شعری از مجید نفیسی

جمعه, ۲۹ام تیر, ۱۴۰۳

منبع این مطلب ایرون

نویسنده مطلب: مجید نفیسی
 

مطالب منتشر شده در این صفحه نمایانگر سیاست رسمی رادیو زمانه نیستند و توسط کاربران تهیه شده اند. شما نیز می‌توانید به راحتی در تریبون زمانه عضو شوید و مطالب خود را منتشر کنید.

 

پائیز فرامی‌رسد
ولی من هنوز در تابستانم
هر چند از آن همه شادی
تنها خرده‌هایی بجا‌مانده
که مرغان دریایی
بر فراز آن چرخ می‌زنند.

بیاد آر کودکانی را
که بی‌اعتنا به ماموران نجات غریق
دل به دریا می‌زدند.
بیاد آر جوانانی را
که در زیر نوازش آفتاب
خواب عشق می‌دیدند.
بیاد آر سالمندانی را
که در برابر باد
بر گوشه‌های سفره سنگ می‌چیدند.

من همین جا می‌مانم.
کار من بیاد آوردن تابستان است
در دل باد و باران.

        بیست‌و‌سه سپتامبر دوهزار‌و‌چهارده  

 

Summer Song in the Fall

Majid Naficy

Fall is coming

But I am still in summer

Although from all that joy

Only crumbs remain

Over which seagulls circle.

Remember the children

Who dared to challenge the sea

Oblivious to the lifeguards.

Remember the youth

Who dreamt of love

Under the caress of the sun.

Remember the elderly

Who against the wind

put rocks on the corners of the tablecloth.

I will stay here.

My job is to remember summer

In the midst of the wind and the rain.

        September 23, 2014

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

مطلب را به بالاترین بفرستید

این مطلب خلاف آیین نامه تریبون است؟ آن را به ایمیل tribune@radiozamaneh.com گزارش کنید
Join

دسته‌بندی‌ها: تمام مطالب, فرهنگ

برچسب‌ها: |

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را بنویسید.