سیمین غانم از ۶ تا ۸ شهریورماه در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل تالار رودکی، وی در این کنسرت که با حمایت “بنیاد خیریه‌ی فیروزنیا” برگزارمی‌شود، قطعاتی چون “گل گلدون”، “وطن”،  “بردی از یادم” را اجرا خواهد کرد.

این هشتمین اجرایی است که سیمین غانم در حمایت از این بنیاد خیریه اجرا می‌کند.

سیمین غانم متولد ۱۳۲۳ و از جمله خوانندگان دوره‌ی پیش از انقلاب است. او که خوانندگی را از دوران کودکی آغاز کرد، نخستین افتخارات خود را در در ایام تحصیل در مدرسه کسب کرد. وی دوره‌ی موسیقی سنتی و ردیف را نزد استاد “محمود کریمی” طی کرد. “مرتضی حنانه” و “علی تجویدی” از دیگر اساتیدی بودند که در رشد و پیشرفت او تاثیر به‌سزایی داشتند.

سیمین غانم در ابتدای فعالیت حرفه‌ای خود، سبک سنتی را به عنوان سبک کاری خود برگزیده بود، اما به تدریج گرایش بیشتری به سبک پاپ پیدا کرد. با این وجود دقت نظر وی در انتخاب اشعار و ملودی‌هایش، موجب شد تا آثار منحصر به فرد و ماندگاری را اجرا کند.

از جمله‌ی آهنگ‌سازان سنتی که با او همکاری داشته‌اند، می‌توان به “علی تجویدی” و “همایون خرم” اشاره کرد. همچنین “بابک بیات” و “فریبرز لاچینی” نیز در سبک پاپ برای وی آهنگ‌سازی کرده‌اند.

سیمین غانم قبل از انقلاب به مدت هفده سال در رادیو به اجرای ترانه می‌پرداخت. پس از انقلاب برای مدتی فعالیت وی متوقف شد، اما در سال ۱۳۷۸ مجددا به روی صحنه رفت و به‌این ترتیب دور دیگری از فعالیت‌هایش را آغاز کرد.

نازلی بخشایش، آزاده شمس، آرمیتا جعفری و سارا احمدی از جمله اعضای گروه سیمین غانم هستند که در این کنسرت او را همراهی‌می‌کنند.

شایان ذکر است که این کنسرت ویژه‌ی بانوان است و آغاز به کارِ آن از ساعت ۱۵ خواهد بود.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com