جرس: سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران به هر دانشجو یا عضو هیئت علمی دانشگا‌ه‌های کشور که «فکر می‌کند نسبت به وی اجحاف شده و حق وی تضییع شده»، توصیه کرد که «حتما به وزارت علوم مراجعه و درخواست خود را ارائه کند».

جعفر توفیقی در مصاحبه‌ای که روز شنبه، دوم شهریور، در خبرگزاری ایسنا، منتشر شد تاکید کرده است که «وزارت علوم وظیفه دارد این موارد را بررسی و به هر شکایت رسیدگی کند».سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره اساتید بازنشسته شده دانشگاه‌ها گفته است که «هر یک از استادان فکر می‌کنند مورد اجحاف قرار گرفته‌اند، می‌توانند درخواست خود را ارائه کنند تا مورد بررسی قرار گیرد».

در هشت سال ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، تعدادی از استادان دانشگاه‌های مختلف کشور به طور اجباری بازنشسته شدند. اکثر استادان بازنشسته شده، دیدگاه‌های سیاسی و فکری مستقل از حکومت داشته یا به احزاب و جناح‌های سیاسی مخالف دولت وقت نزدیک بودند.

در این مدت همچنین تعداد زیادی از دانشجویان منتقد نیز به دلیل فعالیت سیاسی و دیدگاه‌های فکری خود از دانشگاه اخراج یا از ادامه تحصیل محروم شدند.

جعفر توفیقی پس از آن که جعفر میلی منفرد نتوانست رای اعتماد مجلس برای انتخاب به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را به دست آورد، به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد.

او در ادامه مصاحبه با ایسنا با تاکید بر «پویایی و پرنشاط‌ بودن فضای دانشگاه‌ها» در سال تحصیلی جدید، گفت که نباید تصور کرد «آنجا که صحبت از نشاط دانشجویی می‌شود، منظور هرج‌ومرج و بی‌انضباطی است».

به گفته آقای توفیقی، قوانین و مقررات موجود در حوزه تشکل‌های دانشجویی «به اندازه کافی قدرت نظر دارند که اجازه دهند دانشجویان در این چارچوب فعالیت کنند.»

او در عین حال گفت که «فعالیت‌های سیاسی نباید به ماموریت اصلی دانشگاه‌ها که همان تلاش برای توسعه علمی است» لطمه بزند و افزود: «دانشگاه جای سیاسی‌‌کاری و رفتارها و کارهای سیاسی و افراطی نیست.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com