چکیده : وی هفته پیش در گفت و گو با کلمه تاکید کرده بود که اگر همچنان به ما پاسخ ندهند و به شرایط بد جسمی حسین بی‌توجهی کنند و بخواهند او را همچنان با این شرایط در زندان نگه دارند ظرف چند روز آینده جلوی دادستانی همراه پسرم دست به اعتصاب غذا خواهم زد شاید اینگونه صدای ما را کسی بشنود.

 

با گذشت بیش از ده روز از اعتصاب سیدحسین رونقی، زلیخا موسوی، مادر حسین رونقی که پیش از این گفته بود اگر به خواسته هایش رسیدگی نشود، اعتصاب غذا می کند، در حمایت از فرزندش دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش ندای سبز آزادی، مادر حسین رونقی ملکی در حمایت از فرزندش که از هجدهم مرداد ماه در اعتصاب غذا به سر می برد، از روز سه شنبه دست به اعتصاب غذا زده است.

زلیخا موسوی سابقه بیماری قلبی- عروقی داشته و هم اکنون در وضعیت نامناسبی به سر می برد. بنا به گفته یکی از نزدیکان خانواده رونقی، مادر حسین رونقی در اعتراض به بی عدالتی هایی که از سوی مسئولان قوه قضائی در حق وی و فرزند وی رو داشته شده است دست به اعتصاب غذا زده و حاضر به شکستن اعتصابش حتی با اصرار نزدیکانش نشده است و بنا به گفته خودش تا دستیابی حسین به مرخصی درمانی و شکستن اعتصابش، وی نیز در همراهی با فرزندش به این اعتصاب ادامه خواهد داد.

وی هفته پیش در گفت و گو با کلمه تاکید کرده بود که اگر همچنان به ما پاسخ ندهند و به شرایط بد جسمی حسین بی‌توجهی کنند و بخواهند او را همچنان با این شرایط در زندان نگه دارند ظرف چند روز آینده جلوی دادستانی همراه پسرم دست به اعتصاب غذا خواهم زد شاید اینگونه صدای ما را کسی بشنود.

زلیخا موسوی در خصوص آخرین درخواستش از مقامات قضایی نیز گفته بود: فقط می خواهم آقای لاریجانی، رییس قوه قضاییه و دادستان تهران به پسرم مرخصی درمانی بدهند. به خدا حسین مریض است. من حتی از آقای احمد شهید هم کمک می خواهم. اگر می خواهند حسین را بکشند، خب بکشند اینقدر عذاب مان دیگر ندهند. ما هر هفته از تبریز به تهران می رویم. اینقدر در این ۴ سال پول خرج کردیم که دیگر به شمارش نمی آید. دیگر نمی دانیم چه کنیم.

بر اساس این گزارش، مادر حسین رونقی برای پیگیری وضعیت فرزندش شنبه عازم تهران خواهد شد.

همچنین وضعیت جسمانی حسین رونقی نیز نگران کننده گزارش شده است و او از دو روز قبل علاوه بر مشکلات عدیده جسمانی که از آن رنج می برد هم اکنون به تب شدیدی دچار شده است.

سیدحسین رونقی ملکی وبلاگ نویس، و مسئول کمیته مبارزه با سانسور در ایران “ایران پروکسی”و زندانی محبوس در زندان اوین پس از مواجه شدن با بی توجهی مسولین در خصوص ادامه درمان خود در خارج از زندان روز جمعه ۱۸ مرداد دست به اعتصاب غذا زد و پس از آن اعلام کرد برای اعتراض به وضعیت دیگر زندانیان سیاسی، دست به اعتصاب غذا زده و همزمان، نامه انتقاد آمیزی خطاب به دادستان تهران نوشته و او را در جریان اعتصاب غذای خود قرار داده است. رونقی ملکی از بیماریهای متعددی همچون کم کاری کلیوی، آنژین قلبی، التهاب مثانه و پروستات و خونریزی گوارشی رنج می‌برد. بیماری‌های وی شرایط اعتصاب غذا را برای این زندانی سیاسی سخت‌ترکرده است بطوری که وی طی چند روز گذشته دچار خونریزی کلیوی و گوارشی شده است. علاوه بر آن بدلیل داشتن آنژین قلبی وی با مشکل نوسان شدید فشارخون و ضربان قلب مواجه شده و این امر وی را در خطرحمله قلبی قرار داده است. بنا به گفته پزشکان حمله قلبی در شرایط اعتصاب غذا و سن کم بسیارخطرناک است. حسین رونقی ملکی درتاریخ ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۸ همراه برادرش حسن رونقی ملکی در منزل پدری‌اش در شهر ملکان در آذربایجان شرقی بازداشت شد. بازداشت برادر وی به خاطر اعمال فشار بر روی وی برای اخذ اعتراف و قبول اتهامات صورت گرفت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com