قالیباف زیر تیغ منتقدان

آن چنان که از شواهد و قرائن برمی‌آید برخی در درون حکومت ایران خیز برکناری قالیباف از مجلس ولایی حکومت ایران را برداشته‌اند.

در حالی که هنوز ریاست قالیباف بر مجلس حکومت ایران به ۲ سال نمی‌رسد برخی از عملکردهای وی باعث شده است تا برخی در درون حکومت ولایت فقیه دم از استعفای وی بزنند.

سفر خانواده قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی!

ماجرا از آنجا شروع شد که در شبکه‌‌های اجتماعی این خبر رو شد که همسر رئیس مجلس به همراه دختر و دامادش برای تهیه سیسمونی نوه وی عازم ترکیه شده‌اند. [محمد باقر قالیباف دوباره نقره داغ شد!]

این خبر در شبکه‌‌های اجتماعی اعتراضات فراوانی را برانگیخت و بسیاری خشم‌شان را از این اقدام خانواده رئیس مجلس حکومت ابراز داشتند.

موضوع اما بدیهی‌تر از آن بود که قالیباف بتواند آن را حاشا سازد و یا منکر آن شود.

وقتی قالیباف در مقابل هجمه افکار عمومی قرار گرفت اذعان کرد که مخالف سفر خانواده‌اش به ترکیه برای خرید سیسمونی برای نوه‌اش بوده است.

قالیباف و ادعای ۹۶ و ۴ درصدی‌ها در حکوت ولایت فقیه

اما این اظهارات چیزی از خشم افکار عمومی که به غلیان درآمده بود نکاست و قالیباف آماج حملات بیشتری چه در بین افراد جناح خود، ‌چه در بین افراد جناح رقیب و چه در مقابل فشار افکار عمومی قرار گرفت.

ادعاهای منتقدین بر این حقیقت استوار بود که در حالی که در سال‌‌های پیش و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۶ جامعه ایران را به یک دو قطبی ۹۶ و ۴ درصدی تقسیم می‌کرد که که ۴ درصد مزبور بیشتر از نیمی از ثروت‌های جامعه را در قبضه خود دارند و با این عمل خانواده وی معلوم می‌شود که خود وی و خانواده‌اش نیز جزء همان ۴ درصد نورچشمی در حکومت ولایت فقیه قرار دارند.

بین حرف و عمل قالیباف فاصله از زمین تا آسمان است

خانواده قالیباف در حالی که برای  این خرید لوکس از یک کشور خارجی اقدام کرده‌اند که قالیباف در سال‌های اخیر از یقه‌دران حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی بوده است و حال با این رسوایی تشت رسوایی قالیباف نیز از بام بر زمین افتاده است.

در این بین برخی رسانه‌های حکومتی که از اقدام خانواده قالیباف به تنگ آمده‌اند بر این عقیده پافشاری می‌کنند که وجود وی در رای مقننه حکومت ولایت فقیه دیگر محلی از اعراب ندارد و وی باید کرسی مجلس حکومت را واگذار کرده و استعفا دهد.

هر چند این امر به پشتوانه نسبت فامیلی نزدیک وی با علی خامنه‌ای ولی فقیه حکومت ایران دور از انتظار است اما همین فاکت نشان‌دهنده آن است که عمل و حرف حاکمان ایران با هم تفاوت دارند و آنها برای مردم ایران نسخه‌ای می‌پیچند که خود از رعایت آن طفره می‌روند.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)