خبرگزاری هرانا – جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی با صدور نامه سرگشاده ای خطاب به ریاست قوه قضاییه نسبت به برخوردهای صورت گرفته با مجید درّی اعتراض کردند.

به گزارش نوروز، امضا کنندگان با اشاره به شکنجه جسمی و روحی مجید دری در جریان انتقال وی از زندان بهبهان به زندان اهواز خواهان رسیدگی رییس قوه قضاییه به این مساله شده اند.

استفاده از دستبند و پابند در حین انتقال این زندانی سیاسی باعث ایجاد جراحت بر روی دست و پای وی شده است به نحوی که مجید دری از خانواده اش درخواست کرده تا به ملاقاتش نروند تا دستان زخمی وی را نبینند.

متن کامل این نامه در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

آیه الله صادق لاریجانی

سلام علیکم

انتظار داشتیم پس از حضور حماسی مردم در جریان انتخابات ریاست جمهوری با رهایی آزادگان دربند و رفع حصرها، شهد پیروزی در کام ملت ایران شیرین تر شود. اما متأسفانه در روزهای اخیر شاهد تأخیر در اجرای آزادی های مشروط، تعلل در انتقال برخی زندانیان سیاسی به مراکز درمانی و بی حرمتی به آنان و خانواده هایشان به بهانه واهی امنیتی بودن جرایم شان و افزایش سخت گیری به زندانیان سیاسی در تبعید هستیم که این همه بذر تردید در ارتباط با همگامی مسئولین امنیتی و قضایی با مردم برای آشتی و تعامل را در دل ها می پراکند.

باعث تأسف است که زندانیان سیاسی در کشور اسلامی ما به علت تعریف نشدن جرم سیاسی مورد وهن بازجوها و مأموران و مسئولان زندان ها قرار می گیرند. بعضا با لباس زندان نقل و انتقال داده می شوند و حتی برای انتقال به بیمارستان و مراکز درمانی از دست بند و پابند برایشان استفاده می شود که موارد عدیده قابل ذکر موجود است. اما آن چه موجب نگارش این نامه شد، استماع خبر ناگوار برخورد موهن و غیرانسانی اخیر با دانشجوی محروم از تحصیل و ستاره دار، مجید درّی عزیز است که به شکل غیرقانونی هم زمان در زندان و تبعید است.

این دانشجوی شریف به جای استفاده از مرخصی درمانی، در جریان انتقال از زندان بهبهان به زندان اهواز که به گفته مقامات دادستانی بدون خبر ایشان صورت گرفته از طریق همراهی با یک فرد معتاد، بی حرمتی مأمورین زندان و استفاده از دست بند و پابند مورد شکنجه روانی و جسمی قرار گرفته است به نحوی که جراحت های ماندگار بر دست و پایش موجب شده که از خانواده اش تقاضا کند که به ملاقات او نروند.

طبیعی است که شنیدن این خبر موجب تألمات روحی شدید خانواده های زندانیان سیاسی شود. لذا ما جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی که هر یک بخشی از این بی عدالتی ها و مواردی مشابه را درک کرده ایم، ضمن تأکید بر ضرورت رهایی هرچه سریع تر آزادگان دربند و رفع حصرها، از جناب عالی تقاضای رسیدگی فوری به این اقدام غیرقانونی و غیرانسانی و اقدامات مشابه آن را که مصداق بارز نقض حقوق بشر است، داریم.

والعاقبه للمتقین
فاطمه آدینه وند
زهرا حیدرزاده
حسن درّی
معصومه دهقان
زهرا رحیمی
نرگس سالاری
رویا سحرخیز
مریم شربت دار قدس
سمیه عالمی پسند
الهه مجردی
فخرالسادات محتشمی پور
فرزانه میرزاوند
منور هاشمی

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com