این را جدی به تمام رسانه‌ها، خبرنگاران و فعالان سیاسی و حقوق‌بشری می‌گوییم:

“ما سوژه‌های بی‌اختیار بیانیه‌های شما نیستیم.”

“ما سوژه‌های بی‌اختیار بیانیه‌های شما نیستیم.”

گویا رنج و درد ما هم برای شما اسباب مصادره است.

چند روز پیش بیانیه‌ای از سوی ۱۵ سازمان حقوق بشری صادر شد که در آن به آزار و اذیت خانواده‌های دادخواه اشاره شده بود. پس از آن رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی به پوشش این بیانیه پرداختند و ساعت‌ها در مورد آن با اشخاص مختلف مصاحبه شد که هیچ‌کدام از خانواده‌های دادخواه نبودند!

نکته‌ی اول: این یک هشدار جدی به تمام رسانه‌هاست که هیچکس نماینده‌ی ما خانواده‌های دادخواه نبوده و نخواهد بود و اگر قرار باشد کسی راوی رنج ما باشد باید از ما اجازه گرفته شود. ما که توانستیم در خفقان خفه‌کننده‌ی جمهوری‌اسلامی صدایمان را به دنیا برسانیم از اینجا به بعد هم خودمان توانایی ادامه این مسیر را داریم.
این متن ۱۲ صفحه‌ای که بعنوان بیانیه منتشر شده، مورد تایید ما نیست و با هیچ‌یک از خانواده‌های دادخواه در مورد آن مشورت نشده و بدون هیچ تحقیقی در مورد شرایط امنیتی ما که هر روز دشوارتر میشود، نوشته شده است.
این را جدی به تمام رسانه‌ها، خبرنگاران و فعالان سیاسی و حقوق‌بشری می‌گوییم: “ما سوژه‌های بی‌اختیار بیانیه‌های شما نیستیم.”
فراموش نکنید ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا حکومت قاتلان فرزندانمان سرنگون شود. اما شما با فعالیت‌هایتان و تقلیل ظلم جمهوری‌اسلامی، نه تنها کمکی نیستید بلکه مانعی سر راه ما هم شده‌اید.

نکته‌ی دوم خطاب به برگزارکنندگان دادگاه آبان: حضور ما در دادگاه آبان صرفا به دلیل استفاده از پلتفرمی برای رساندن صدایمان بود و به معنی تایید هیچ‌یک از اشخاص برگزارکننده‌ی دادگاه نبوده و نیست. همانطور که از هر تریبون دیگری استفاده می‌کنیم تا بگوییم این حکومت جنایتکار قاتل فرزندان ماست. اما گویا هویت خانواده‌های دادخواه برای شما به “شاهدین دادگاه آبان” تقلیل یافته است و چنان نشان می‌دهید که تمامی فشارهای جمهوری اسلامی صرفا به دلیل دادگاه آبان بوده است؛ خیر این‌گونه نیست!
هویت ما فراتر از دادگاه شما بوده و خواهد بود. گویا رنج و درد ما هم برای شما اسباب مصادره است. دو سال و نیم تک‌تک ما خانواده‌ها تحت شدیدترین فشارها و تهدیدها از سوی نیروهای امنیتی بوده‌ایم و به هر نحوی توانسته‌اند ما را آزار داده‌اند و دادگاه آبان تنها بخش بسیار کوچکی از روند دادخواهی ما بوده است. شما نه نماینده‌ی خانواده‌های دادخواه هستید و نه آبان را چون ما درک کرده و زیسته‌اید. کسانی که تمام سعی‌شان را کردند تا کشتار آبان را که ما به چشم خود دیدیم تقلیل دهند و تعداد جانباختگان را از هزاران نفر به سیصد نفر محدود کنند نه در بین دادخواهان و نه در بین مردم آبان جایی نداشته و ندارند.

درضمن تاکید می‌کنیم شما هرگز حق ندارید بار مسئولیت خودتان را روی دوش مردمی بندازید که تحت شدیدترین فشارهای امنیتی بازهم همیشه کنار ما بودند. آن‌هایی که هیچگاه در این ۳۰ ماه کنار ما نبودند شمایی هستید که تنها هنگامی که برایتان نفع و اعتبار شخصی دارد کنار ما ایستادید.
این بازی را تمام کنید. خون عزیزان ما قابل معامله نیست و ما در این مورد با هیچ شخص و یا سازمانی شوخی نداریم. اگر برابر این موجود خونخوار به نام جمهوری‌اسلامی که بیش از ۱۵۰۰ نفر را در سه روز کشت ایستاده‌ایم مطمئن باشید برابر شما هم می‌ایستیم.

تمامی رسانه‌هایی که بیانیه‌ی ۱۵ سازمان حقوق بشری را منتشر کرده‌اند موظفند جوابیه‌ی خانواده‌های دادخواه را نیز منتشر کنند.

امضاکنندگان خانواده‌های:
بهمن جعفری، پارساعزیزی، ناصر رضایی، پژمان قلیپور، نویدبهبودی، علی فتوحی، جواد شیازی، برهان منصورنیا، مهدی دائمی، امیرحسین زارع‌زاده، مرتضی صادقی‌نادر، محسن جعفرپناه، آرشام ابراهیمی، محمد پورپیرعلی، رضا معظمی، حسین کشاورز افشار، مهرداد معینفر، مهدی نکوئی، مجید هاشمی، بهروز ملکی، ابراهیم کتابدار، حسین کریمی، محمد طاهری، پویا بختیاری، جواد بابایی، وحید دامور، سجاد رضایی، امید رضایی.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)