مافیای گوشت اجازه کاهش قیمت نمی‌دهد

به دنبای افشای مافیا در زمینه‌های مختلف در حکومت ایران اینک رئیس هیئت مدیر انجمن صنفی گاوداران کشور از پدیده جدید «مافیای گوشت» پرده‌برداری کرده و اعلام کرده است که مافیای گوشت در ایران اجازه کاهش قیمت گوشت را نمی‌دهد.

پر بیراهه نرفته‌ایم اگر که عنوان کنیم در حکومت جنگل ولایت فقیه هر روزه باید شاهد عجایب باشیم که زندگی مردم ایران و جامعه شهروندی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و روزانه زندگی را بر مردم ایران سخت و سخت‌تر می‌کند.

به دنبال افشاء و رو شدن مافیاهای مختلف در زمینه کالاهای مختلف و… اکنون سیداحمد مقدسی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور پرده از پدیده‌ای به نام مافیای گوشت برداشته و افزوده است که این مافیا اجازه نمی‌دهد که قیمت گوشت برای شهروندان ایرانی کاهش یابد و همواره قیمت گوشت را بالا نگه می‌دارد.

مقدسی در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم ممنوعیت صادرات دام و به رغم واردات گوشت به کشور قیمت آن همواره گران است اعلام کرد که مافیای در این حوزه شکل گرفته و تمامی اتفاقاتی که در حوزه ممنوعیت صادرات، و واردات گوشت به کشور اتفاق می‌افتد به دنبال توطئه همین افراد است.

مافیای گوشت و بازی صادرات و واردات

مقدسی با اشاره به این که حداکثر قیمت دام زنده سنگین کیلویی ۵۸ هزار تومان است ادامه داد شرکت پشتیبانی امور دام حدود ۵ ماه به تدریج دام‌های مازاد را جمع کرده و هیچ اتفاقی در بازار رخ نداد تا اینکه به دلیل زیان سنگین تولیدکنندگان دولت رئیسی مجوز صادرات ۵۰ هزار راس دام سنگین و ۳۰۰ هزار راس دام سبک را صادر کرد.

مقدسی افزود در حالی که از این میزان تنها حدود ۲۰۰۰ راس دام سبک صادر شده بود اما واردکنندگان با برنامه‌ریزی چنان سر و صدایی ایجاد کردند که قیمت گوشت برای شهروندان و مصرف‌کنندگان کیلویی ۵۰ هزار تومان گران شد.

مقدسی در ادامه سخنان خود اظهار داشت که به دنبال این وقایع صادرات دام یک شبه متوقف شد و واردکنندگان فورا مجوز دریافت وارد اخذ کردند و به رغم اینکه این اتفافات قیمت گوشت را برای شهروندان به ۱۹۰ هزار تومان رسانده است اما یک ریال از این رقم به جیب تولید‌کننده نمی‌رود و مافیای گوشت در این بین سود هنگفتی می‌کند. [گرانی شتابان قیمت گوشت و فساد نهادینه در نظام ولایت فقیه]

مافیای گوشت دولت را روی یک انگشت می‌چرخاند!

مقدسی سپس اشاره می‌کند که مافیای گوشت دولت را روی یک انگشت می‌چرخاند و زور هیچ کس به آنها نمی‌رسد و به رغم اینکه ما ۶ ماه پیگیری و تلاش کردیم تا مجوز صادرات دام را بگیریم اما واردکنندگان یک‌شبه آن را ممنوع کردند.

بدین ترتیب مقدسی در پشت پرده مافیای گوشت در ایران به ارگان‌ها و باندهایی اشاره می‌ورزد که کنترل دولت را در اختیار دارند و در همدستی با آنان قیمت گوشت را بالا برده و اجازه پایین‌آمدن آن را نمی‌دهند؛ ناگفته پیداست که این این ارگان‌ها و نهادها به چه کسانی  وصل هستند!

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)