کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، روز ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱، زندانی سیاسی فاطمه مثنی با احضاریه و دستور امین وزیری به زندان اوین بازگردانده شد. بر اساس این احضاریه وی می‌بایست روز ۱۴ فروردین خود را به زندان اوین معرفی می‌کرد و اکنون این انتقال صورت گرفته است.

بازگرداندن فاطمه مثنی به زندان اوین در شرایطی است که او از یک‌سو به بیماری سختی مبتلا است و درمان وی در زندان میسر نیست و از سوی دیگر منزل مسکونی محل زندگی مادر پیر و دو فرزند وی توسط ستاد اجرای فرمان خمینی مصادره شده و خانواده وی در معرض بی خانمانی هستند.

همسر فاطمه مثنی، زندانی سیاسی حسن صادقی نیز بیش از ۵ سال است که در زندان گوهردشت (رجایی‌شهر) دوران حبس خود را سپری می‌کند.

زندانی سیاسی فاطمه مثنی از بیماری عفونت روده رنج می برد و توان تحمل کیفر ندارد. این زندانی سیاسی به دلیل تحمل سالهای زیاد زندان و شرایط بد غذایی و تنشهای عصبی دوران زندان، به بیماری اولسرو (تب روده) مبتلا شده، و از مشکلات کبدی و کولیت روده نیز رنج می برد. وی بارها با تب و دردهای شدید از زندان، به بیمارستان منتقل شده است.

به گفته پزشک معالج، این زندانی سیاسی ۵۳ ساله نباید در شرایط استرس و فشار عصبی قرار بگیرد. فاطمه مثنی بارها به دلیل درد شدید در حالت بیهوشی و در بدترین شرایط به بهداری زندان منتقل شد. پزشکان بارها دوز داروهای او را بالا برده و اعلام کردند که درمان او در شرایط زندان فایده ای ندارد چرا که او نباید استرس داشته باشد.

از سوی دیگر ستاد اجرای فرمان خمینی دستور مصادره منزل مسکونی فرزندان این زوج زندانی را داده و قرار است خانه وی را مصادره کرده و وسایل زندگی آنان را به بیرون از خانه بیندازند. در دی ماه سال ۱۴۰۰، توسط ستاد اجرایی فرمان خمینی به فرزندان زندانیان سیاسی حسن صادقی و فاطمه مثنی اعلام شد که حکم تخلیه منزل آنان توسط دادگاه تجدید نظر تایید شده و باید خانه‌ای را که در آن ساکن هستند، تخلیه کنند.

خانواده صادقی به تایید حکم مصادره منزل اعتراض کرده و گفتند دادگاه حکم داده که این منزل متعلق به ما است. اما از طرف ستاد اجرایی خمینی به این خانواده گفتند دادگاه تجدیدنظر تشکیل شده و حکم به تخلیه خانه داده است.

فاطمه مثنی در سال ۶۰ هنگامی که ۱۳ سال بیشتر نداشت، بازداشت و در زندان با اعدام و قتل برادرانش به دستور خمینی روبرو شد.

وی پس از چند سال تحمل زندان آزاد و مجددا در سال ۹۴ با همسرش دستگیر شد. فاطمه و همسرش هر کدام به ۱۵ سال زندان محکوم شدند. این زندانی سیاسی از سال ۹۴ تاکنون در زندان محبوس است.

احضار زندانی سیاسی فاطمه مثنی به زندان علیرغم بیماری و شرایط وخیم جسمی
 

 

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)