زندانی سیاسی کسری بنی عامریان مبتلا به سرطان خون، محبوس در زندان اوین از حداقل امکانات پزشکی و درمانی محروم است. با وجود عدم تحمل کیفر این زندانی سیاسی، مقامات قضایی از آزادی او با کارشکنی ممانعت بعمل می آورند و او را از حداقل رسیدگیهای ضروری و حتی داروها و الزامات مورد نیاز برای درمان بیماریش محروم کرده اند.

زندانی سیاسی کسری بنی عامریان جوان ۲۶ساله، متولد ۱۳۷۵ از شهرستان سنقر است. این زندانی سیاسی پیش از این مبتلا به سرطان خون بوده و هم اکنون در زندان اوین از عوارض ناشی از این بیماری رنج می برد.

این زندانی سیاسی جوان، با ممانعت مسئولان زندان، محروم از رسیدگی کافی پزشکی و محروم از الزامات مورد نیاز است. با وجود اینکه این زندانی سیاسی شرایط عدم تحمل حبس دارد، اما هم اکنون حدود یک سال و نیم است که در زندان اوین محبوس است.

وی پیش از این تحت درمان شیمی تراپی بوده و به میزانی بهبود یافته است. اما هم اکنون همچنان علائمی از بیماری را داشته و باید تحت نظر پزشک معالج و رسیدگیهای پزشکی و درمانی باشد.

به گفته منبع مطلع: «کسری در عنفوان جوانی به بیماری سرطان خون مبتلا گردید. سالها تحت درمان بود. او اکنون از آثار و عوارض این بیماری شامل ضعیف شدن و آسیب در فرم و بازه حرکتی هردو پایش رنج می برد.

نوار مغز و اعصاب دال بر، بیماری پلی نوروپایی حسی- حرکتی چهار اندام است. وی نیاز به داروهای خاص بیماری اش برای حفظ سطح ایمنی بدن دارد. اما هر بار پس از تهیه دارو، خانواده باید چندین هفته را دربدر اداره مدیریت زندان شوند تا مجوز جدیدی برای تحویل داروها صادر شود و به مجوز قبلی که خود بهداری زندان صادر کرده توجهی نمی‌کنند و داروهای مورد نیاز او را تحویل نمی دهند.»

این منبع اضافه میکند: «چند ماه قبل در زندان، به خاطر عدم توانایی در حرکت مچ پایش به شدت آسیب دید. او در چنین شرایطی به شدت نیاز به توانبخشی و نظارت طولانی مدت متخصصین از جمله متخصص ارتوپدی و فیزیوتراپی دارد و حتما باید از کفش‌های ویژه ای استفاده کند که خیلی گران و ویژه هستند. خانواده کسری بارها این کفش را تهیه کرده و با مراجعه به زندان خواهان تحویل گیری آن شدند. اما مقامات زندان بدون هیچ دلیلی اجازه دریافت این کفش را نمی دهند. در حالی که پزشک زندان نیز بارها برای او داشتن کفش فیزیوتراپی را تجویز کرده است.»

کسری بنی عامریان در پزشکی قانونی و بهداری زندان پرونده پزشکی دارد. مراجعات پی در پی خانواده این زندانی سیاسی برای گرفتن عدم تحمل کیفر با سنگ اندازی و کارشکنی مداوم مسئولان مربوطه مواجه بوده است.

به گفته منبع دیگری: «در سال ۹۹ پس از اینکه خانواده وی بارها به پزشکی قانونی مراجعه کردند به آنها گفته شد که پرونده پزشکی او گم شده است!!! پس از ۶ ماه پاس دادن خانواده به مراجع مختلف، گفته شد که پرونده پزشکی کسری بنی عامریان در بهداری زندان پیدا شده است.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)