من جنازه او را تحویل نمیگیرم، چون من فرزندم را سالم تحویل داده بودم و او را سالم بایستی تحویل بگیرم.صدای مرا به تمام

جهان برسانید، چرا این ظلم به این بزرگی را در حق من کارگر کرده اند

جنایتکاران اداره آگاهی در شهر میانه ابوالفضل رجبی جوان ۲۰ ساله را زیر شکنجه به قتل رساندند

پدر ابوالفضل میگوید که پنجشنبه ۱۰ مرداد مأموران فرزندم را از کنار من به اداره آگاهی بردند. روز شنبه( ۱۲ مرداد) به نزد پسرم در آگاهی رفتم او را سر حال دیدم،بدون اینکه روحیه اش را ببازد، او سر و صورتش سیاه شده بود و به من گفت بابا مرا خیلی اذییت کرده و میزنند. برای وی وکیل گرفتیم. اما روز یکشنبه وقتی پیگیر وضعیت فرزندم شدم، بدون هیچ مقدمه ای مأموران آگاهی به من گفتند که خدا پسرتان را بیامرزد. من شوکه شده بودم، مگر میشود چنین چیزی، چون او را روز قبل دیده بودم، چطوری یک شبه پسر ۲۰ ساله ام را اینطوری کشتند.دیگه زبانم بند آمد و نتوانستم چیزی بگویم. … خدا میداند که صدای من به کجا میرسد، من خودم یک مستأجر هستم، یک کارگرم…
من جنازه او را تحویل نمیگیرم، چون من فرزندم را سالم تحویل داده بودم و او را سالم بایستی تحویل بگیرم.
صدای مرا به تمام جهان برسانید، چرا این ظلم به این بزرگی را در حق من کارگر کرده اند.

قابل ذکر است که ابوالفضل رجبی متولد ۱۳۷۲. یک کارگر معمولی در شهر میانه در استان آذربایجان بود، که در کنار پدرش کار می‌کرده است،مأموران آگاهی میانه وی را به اتهام سرقت موتورسیکلت دستگیر کرده بودند.
علیرضا دقیقی، وکیل ابوالفضل رجبی می‌گوید: «اولین موضوعی که باید در این‌باره بگویم این است که پلیس بعد از مرگ ابوالفضل رجبی به خانواده‌اش گفته است که او ۶۰۰ دستگاه موتور را دزدیده بوده، در حالی که شهر میانه اصلا ۶۰۰ موتور ندارد که حالا او آن‌ها را دزدیده باشد. موضوع دیگر که خود دادستان هم آن را قبول دارد این است که متهم باید ۲۴ ساعت در بازداشتگاه کلانتری نگه داشته می‌شد و بعد به زندان برده می‌شد و اگر کلانتری دوباره به حضورش نیاز پیدا کرد با اجازه قاضی زندان او را دوباره به کلانتری برمی‌گرداندند، در حالی که این اتفاق نیفتاده است.
طبق قوانین کلانتری مجاز بوده است تا ۲۴‌ساعت فرد بازداشتی را در بازداشتگاه کلانتری نگه دارد و بعد او را به زندان بفرستد ولی مسئولان این کلانتری او را سه روز در بازداشتگاه کلانتری میانه نگه داشته‌اند.

کانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها-۲۱ مرداد ۱۳۹۱

لینک فایل صوتی مصاحبه پدر ابوالفضل رجبی :
youtu.be/fr7sChpVk5c

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com