کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰، فرزانه انصاری فر توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب بندرماهشهر به ۴ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

فرزانه انصاری فر خواهر فرزاد انصاری فر از جانباختگان راه آزادی در آبان۹۸، در شعبه اول دادگاه انقلاب ماهشهر به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به ۳ سال و شش ماه حبس تعزیری و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

در صورت تایید این حکم در دادگاه تجدید نظر مجازات اشد یعنی سه سال و شش ماه حبس تعزیری از بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» برای وی قابل اجرا خواهد بود.

‏جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزانه انصاری فر در تاریخ ۱۳ بهمن ماه امسال در شعبه ۱ دادگاه انقلاب بندرماهشهر برگزار شد.

آقایان ‎آرمان انصاری فر برادر و ‎ امین انصاری فر پدر این شهروند نیز طی روزهای اخیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

همچنین اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزانه انصاری فر از بابت پرونده دیگرش در ۴ دیماه ۱۴۰۰ در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ شهرستان بهبهان با ریاست قاضی رسول رسولی نژاد برگزار شده و جلسه دوم این دادگاه در تاریخ ۲۷ بهمن ماه در همین شعبه برگزار شده بود.

فرزانه انصاری‌فر روز پنجشنبه ۲۶تیر۹۹ در جریان اعتراضات مسالمت آمیز مردم بهبهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی مدت ۹ روز در بازداشت در زندان سپیدار اهواز بوده است.

فرزانه انصاری فر در اینرابطه گفته بود: «این عدالت است؟ برادرم را کشتن، خانه و ماشینم را هم آتش زدن، ۹ روز مرا به جرم نکرده به زندان سپیدار اهواز انداختید…»

بازداشت امین انصاری فر پدر فرزاد و فرزانه انصاری فر و انتقال به زندان بهبهان
 

 

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)