کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام به نقل از یک منبع موثق، ۱۵ بهمن ۱۴۰۰، زندانی سیاسی صبا کردافشاری بدلیل اعتراض به نبود آب گرم در زندان قرچک ورامین، توسط شورای انضباطی زندان و به دستور صغری خدادادی سه ماه از اعزام به مرخصی درمان محروم شد.

این حکم در حالی صادر شده است که صبا کردافشاری از بیماری زخم معده و خونریزی معده و روده رنج می‌برد وباید به مرخصی درمانی اعزام شود.

این منبع گفت: «جلسه شورای انضباطی حدود چهل روز پیش با درخواست صغری خدادادی رئیس این زندان و بدون حضور صبا تشکیل شده بود و او به تازگی از حکم این شورا مطلع شده است.»

صبا کردافشاری، پیشتر هم در تاریخ ۲۵ دیماه ۱۴۰۰، طی ابلاغیه ای از محرومیت خود از ملاقات مطلع شده بود. این محرومیت نیز با حکم شورای انضباطی و به مدت دو هفته صورت گرفته بود.

صبا کردافشاری ۳۳ ساله، در تاریخ ۱۱ خرداد ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی در تاریخ ۵ شهریور ۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام «اشاعه فساد و فحشا از طریق کشف حجاب و پیاده روی بدون حجاب» به ۱۵ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام « فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱سال و ۶ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام « اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به ۷سال و ۶ ماه حبس تعزیری، در مجموع به ۲۴ سال حبس تعزیری همراه با محرومیت های اجتماعی دیگر محکوم شد.

همچنین بدلیل تعدد جرائم و سابقه قبلی به میزان یک دوم به هریک از اتهامات اضافه شده است. از این میزان ۱۵ سال زندان بعنوان مجازات اشد در مورد او قابل اجرا شناخته شد.

نهایتا با اصلاح تخلف صورت گرفته قضایی در دادرسی که باعث افزایش دو و نیم برابری میزان محکومیت قابل اجرای او به مدت ۱۵ سال حبس شده بود و همچنین با اعمال قانون کاهش مجازات، ۷ سال و ۶ ماه زندان برای او قابل اجرا می باشد.

صبا کرد افشاری پیشتر نیز سابقه بازداشت داشته و در بهمن ۹۷ از بابت محکومیت پیشین خود از زندان اوین آزاد شده بود.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۱۹ آذر ۹۹ از زندان اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شد.

شایان ذکر است صغری خدادادی، رئیس زندان قرچک ورامین، که عامل این فشارها از جمله محرومیت صبا کردافشاری از مرخصی درمانی است، همان زن شکنجه گری است که روز سه شنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰ خزانه داری آمریکا وی را به همراه ۸ شخص از جمله لیلا واثقی و چهار نهاد از جمله زندانهای اصفهان و زاهدان را به لیست سیاه آمریکا اضافه کرد.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)